طرز تهیه خورشت قیمه بادمجان مجلسی بسیار خوشمزه

خورش قیمه بادمجان رستورانی

فهرست مطالب

 

خورش قیمه بادمجان یکی از انواع غذاهای ایرانی و قدیمی هست که بیشتر در مهمانی ها و مراسم های خاصدرست میکنند, به دلیل استفاده بادمجان در کنار خورش قیمه, ارزش غذایی بالایی دارد.

مواداولیه خورش قیمه بادمجان

لپه خیس شده:  نصف لیوان

پیاز بزرگ:  1 عدد

گوشت گوساله یا گوسفندی:  200 گرم

چوب دارچین, فلفل, نمک, زردچوبه:   به مقدار دلخواه

گلاب:   1 قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی:   1 قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده:   1قاشق غذاخوری

بادمجان:  2 عدد بزرگ ( به طول برش بدهید و بر روی بادمجانها نمک بریزید تا تلخی اش برود)

لیمو عمانی: 3 عدد  (دوعدد از لیمو عمانی ها را با چنگال سوراخ کنید و بگذارید درون آب خیسانده شود تا تلخیاش برود)

 

 

طرز تهیه خورشت قیمه بادمجان مجلسی

برای تهیه خورش قیمه بادمجان به روش رستورانی, ابتدا پیاز را ریز خرد کرده و تفت دهید, سپس گوشت را اضافه کنید و با پیاز به خوبی تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

بعد از اینکه گوشت کمی سرخ شد, ادویه ها (رب گوجه فرنگی, زردچوبه ) را اضافه کنید, پس از اینکه رب گوجه را اضافه کردید, خوب هم بزنید تا مواد کاملا به رب آغشته شود.

در مرحله بعد, لپه را اضافه کرده و هم بزنید سپس آب را اضافه کنید و اجازه دهید یک ساعت و نیم بپزد, پس از مدت زمان سپری شده برای خوش طعم کردن و چاشنی خورش قیمه بادمجان, لیمو عمانی که از قبل خیسانده شده است را اضافه میکنیم, یک لیمو عمانی دیگر را کمی خرد میکنیم و به خورشت اضافه میکنیم, در انتها نمک, فلفل, دارچین و گلاب, زعفران هم اضافه میکنیم و در قابلمه را میگذاریم تا به مدت زمان (یک ساعت و نیم, 1:30) دیگر به خوبی بپزد.

 

قیمه-بادمجان-با-چاشنی-خورش-قیمه

 

در مرحله آخر, بادمجان ها را بشویید و بر روی آنها نمک بپاشید, سپس یک تابه بر روی حرارت قرار دهید و به آرامی بادمجان ها را سرخ کنید, سپس آنها را کنار بگذارید تا بعد از اتمام پخت در کنار خورش قیمه بادمجان قرار دهیم.

 

 

نکته: میتوانید از سیب زمینی سرخ شده هم در کنار خورشت قیمه بادمجان تهیه کنید, در صورتی که به بادمجان علاقه ندارید یا به آن آلرژی دارید و هر دلیل دیگر, از سیب زمینی سرخ شده در کنار خورشت قیمه بادمجان مجلسی میل کنید.

 

4.8/5 - (5 امتیاز)

‫3 دیدگاه ها

  1. من آشپزی بلد نبودم اما با این مجله کلی غذا یادگرفتم و حالا همه از دستپختم تعریف میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا