چگونه کوفته ریزه مجلسی درست کنیم؟

کوفته ریزه با گوشت چرخکرده و سس گوجه فرنگی

فهرست مطالب

 

کوفته ریزه یا همان کوفته قلقلی با گوشت چرخکرده  که میتوانید این غذای ایرانی خوشمزه را به راحتی درست کنید و با گوجه فرنگی یک سس خوشمزه برای کوفته قلقلی درست کنید, همچنین این کوفته ریزه سنتی را میتوانید با برنج یا با سیب زمینی و نان میل کنید.

مواد اولیه کوفته ریزه

گوشت چرخ کرده:  300 گرم

گوجه فرنگی:   2 عدد

رب گوجه فرنگی:   2 قاشق غذاخوری

پیاز:   2  عدد

آرد نخودچی:  2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه:   به مقدار دلخواه

روغن و زردچوبه:   به مقدار دلخواه

جعفری و گشنیز:    به مقدار دلخواه

طرز تهیه کوفته ریزه مجلسی با گوشت چرخکرده

برای طرز تهیه کوفته قلقلی ابتدا یکی از پیازها را با رنده ریز رنده می کنیم, سپس با فشار دست آب اضافی پیازها را می گیریم و پیاز رنده شده را داخل یک کاسه بزرگ میریزیم.

در مرحله بعد گوشت چرخ کرده, نمک, فلفل سیاه, زردچوبه, جعفری یا گشنیز به دلخواه را درون ظرف گود میریزیم, سپس با دست مواد کوفته ریزه را به خوبی ورز میدهیم, آرد نخودچی را اضافه میکنیم و دوباره مواد را با هم ورز میدهیم تا یکدست و منسجم شود.

یک تابه بر روی شعله متوسط گاز قرار میدهیم و مقداری روغن درون تابه میریزیم و اجازه میدهیم تا روغن کمی داغ شود, سپس از مواد کوفته ریزه مقداری برمیداریم و با دست آن را گرد میکنیم, سپس درون تابه سرخ میکنیم, توجه کنید روغن به اندازه ای باشد که کوفته ها درون روغن شناور شوند.

 

کوفته-ریزه-با-سیب-زمینی-و-نان

 

در این مرحله گوجه فرنگی ها را پوست میگیریم و خرد میکنیم, سپس یک تابه دیگر بر روی شعله گاز با حرارت متوسط قرار میدهیم و اجازه میدهیم تا روغن کمی داغ شود, پیاز دوم را به صورت خلال خرد میکنیم و درون تابه میریزیم و تفت میدهیم تا نرم و کاراملی شود.

رب گوجه فرنگی را اضافه میکنیم, گوجه فرنگی های خرد شده را در این مرحله اضافه میکنیم, نمک و فلفل سیاه و زردچوبه اضافه میکنیم و تمامی مواد کوفته قلقلی با گوشت چرخکرده را هم میزنیم تا طعمدار شود.

 

 

در انتها به اندازه یک لیوان درون مواد کوفته ریزه آب جوشیده شده میریزیم و اجازه میدهیم تا سس کمی غلیظ شود, سپس کوفته ها به سس گوجه فرنگی اضافه میکنیم و زمان میدهیم تا با حرارت کم, سس و کوفته ریزه ها بپزند و جا بیوفتد.

زمانی که کوفته های قلقلی  پخته شده و سس, روغن اندازد, غذای شما آماده است.

 

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا