طرز تهیه خانگی کیک گردویی خوشمزه در فر

چگونه یک کیک گردویی خوشمزه درست کنیم؟

فهرست مطالب

 

کیک گردویی خوشمزه یکی از کیک های خوشمزه مناسب تمامی فصل ها است, که از یک ماده بسیار خوشمزه و پرخاصیت همچنین پر طرفدار به نام گردو تهیه میشود.

این کیک را معمولا در مهمانی ها یا به عنوان کیک عصرانه در کنار چای یا شیر, و یا به عنوان یک میان وعده در طول روز تهیه و میل میکنند.

مواد اولیه کیک گردویی

تخم مرغ: 3 عدد

آرد:  1.5(یک و نیم) پیمانه

شکر: 1 پیمانه سرخالی

بگینک پودر :  1 قاشق چایخوری

روغن مایع :  1.2 (یک/دوم) پیمانه

شیر:  1.2 (یک/دوم) پیمانه

وانیل: 1.2 (یک/دوم) قاشق چای خوری

گردو خرد شده:  1.2 (یک/دوم) پیمانه با آرد آغشته شده

 

 

ساده ترین طرز تهیه کیک گردویی اسفنجی

برای تهیه این کیک گردویی بسیار خوشمزه ابتدا, در مرحله اول تخم مرغ ها, وانیل و شکر رو با هم زن برقی خوب هم می زنیم تا ماده ای کرم رنگ و کشدار شود, سپس روغن مایع و شیر را به آن اضافه می کنیم و مجدد هم میزنیم.

در مرحله بعد آرد و بکینگ پودر با هم مخلوط کرده و 3 بار الک میکنیم (اینکار باعث میشود تا یک کیک گردویی حالت اسفنجی داشته باشیم) سپس ترکیب آرد و بکینگ پودر را کم کم به بقیه مواد اضافه کرده و خوب هم میزنیم تا مایع کیک گردو خوشمزه ما یکدست شود.

فر را از قبل در دمای 175 درجه سانتی گراد گرم میکنیم سپس یک قالب کیک آماده میکنیم و با روغن آغشته میکنیم سپس مواد کیک را درون قالب میریزیم.

 

ساده-ترین-طرز-تهیه-کیک-گردویی-خوشمزه

 

در انتها گردوها را به مواد اضافه میکنیم و کمی هم میزنیم به حدی که گردو با مواد آغشته و مخلوط شود تا در حین پخت ته نشین نشود.

قالب کیک را درون فر از قبل گرم شده به مدت 30 دقیقه قرار میدهیم و بعد از 25 دقیقه که از مرحله پخت کیک گذشت با یک خلال دندان یا چاقو درون کیک فرو برده و اگر مواد کیک به آنها نچسبید کیک آماده است.

 

 

کیک گردویی را از فر بیرون آورده و اجازه میدهیم کمی خنک شود سپس از درون قالب بیرون آورده و با گردو و پودر قند میتوانید تزیین کنید و سپس آن را نوش جان کنید.

نکته کیک پزی کیک گردویی خانگی

میتوانید به دلخواه و متناسب با ذائقه خود از کشمش در تهیه این کیک استفاده کنید, نصف پیمانه کشمش را با آرد آغشته کنید و همراه با گردو به مواد کیک, قبل از پخت اضافه کنید.

 

 

4.7/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا