چطور کباب تابه ای مرغ درست کنیم؟

چطور کباب تابه ای مرغ خوشمزه درست کنیم؟

فهرست مطالب

 

کباب تابه ای مرغ یکی از انواع غذاهای ساده  و به دلیل زمان پخت کوتاه یک غذای سریع است که به راحتی با چند قلم مواد غذایی ساده میتوانید این غذای خوشمزه را در منزل تهیه کنید, این غذا را میتوان با با نان یا با برنج یا ساده میل کرد.

مواد لازم برای تهیه کباب مرغ تابه ای

ران و سینه مرغ:  1 عدد

پیاز:   1 عدد

سیر:   1 عدد

فلفل دلمه ای قرمز:   نصف, یک عدد

پودر سوخاری:   2 قاشق غذاخوری

ادویه جات (نمک،فلفل، پاپریکا, جعفری خورد شده):   به مقدار لازم

روغن مایع:     2 قاشق غذاخوری

 

 

 طرز تهیه کباب تابه ای مرغ با سیخ چوبی

مرحله اول

برای  تهیه این کباب تابه ای خوشمزه با مرغ ابتدا سینه مرغ و ران مرغ, درون غذاساز میریزیم, مخلوط سینه مرغ و ران مرغ باعث میشود که در هنگام پخت کباب تابه ای گوشت مرغ سفت نشود.

مرحله دوم

سپس پیاز, فلفل دلمه ای, روغن مایع, سیر, پودرسوخاری, نمک, فلفل, پاپریکا, جعفری خورد شده, به گوشت مرغ درون غذاساز اضافه میکنیم و تمامی مواد را با هم مخلوط و میکس میکنیم, اگر غذاساز ندارید میتوانید تمامی مواد را دو بار چرخ کنید تا مواد کاملا با هم مخلوط و میکس شود.

 

 

مرحله سوم

مواد کباب تابه ای را به مدت یک ساعت درون یخچال قرار دهید, همچنین سیخ ها را درون فریزر قرار دهید اینکار باعث میشود تا هنگام به سیخ کشیدن, مواد کباب تابه ای از سیخ نریزد.

 

فوت-و-فن-کباب-تابه-ای-مرغ
کباب کوبیده مرغ تابه ای برای مهمان

 

مرحله چهارم

سپس بعد از یک ساعت که مواد کباب تابه ای مرغ استراحت کرد آن را از یخچال بیرون آورده و به سیخ میکشیم, تابه را روی شعله ملایم قرار میدهیم, کمی روغن میریزیم و سیخ ها را درون تابه قرار میدهیم و اجازه میدهیم تا به آرامی سرخ شده  و مغز پخت شود.

در آخر به کباب ها کره و زعفران آب شده بزنید, سپس درون یک سینی بچینید و با گوجه تزیین کنید, میتوانید گوجه با کمی پخته یا سرخ کنید و کنار کباب تابه ای مرغ قرار دهید, همچنین میتوانید در کنار برنج این غذا را میل کنید .

 

5/5 - (3 امتیاز)

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا