کوکو سیب زمینی با سبزیجات معطر و خوشمزه

کوکو سیب زمینی با سبزیجات معطر

فهرست مطالب

 

کوکو سیب زمینی با سبزیجات معطر  و بسیار خوشمزه از انواع غذاهای ساده و سریع مناسب وعده کامل غذایی یا میان وعده و یا به عنوان پیش غذا میتوان این کوکو سیب زمینی خوشمزه را که با سبزیجات معطر مثل شوید و گشنیز و جعفری به صورت خشک یا تازه وجود دارد, درست کرد.

مواد اولیه کوکو سیب زمینی با سبزیجات

سیب زمینی متوسط:    4 عدد

تخم مرغ:    3 عدد

پیاز بزرگ:    1 عدد

زعفران دمکرده (اختیاری):   1 قاشق غذا خوری

آرد:  1 قاشق غذاخوری

جعفری, گشنیز, شوید, هر نوع سبزی معطر تازه یا خشک شده :   1 قاشق غذا خوری

نمک، فلفل، زردچوبه، پودر آویشن:   به مقدار دلخواه

 

مراحل-طرز-تهیه-کوکو-سیب-زمینی-با-سبزیجات-معطر

 

طرز تهیه کوکو سیب زمینی خوشمزه با سبزیجات معطر

ابتدا سیب زمینی ها را پوست گرفته و رنده می کنیم (رنده ریز یا درشت) سپس پیاز را با رنده دستی رنده ریز کرده و آب آن را نیز کاملاً میگیریم.

سیب زمینی و پیاز رنده شده را درون ظرفی ریخته, سپس تخم مرغ ها را به مواد کوکو سیب زمینی اضافه میکنیم و هم میزنیم.

نمک, زردچوبه, فلفل سیاه,  پودر آویشن, در صورت تمایل پاپریکا را به مواد اضافه میکنیم, سبزیجات معطر و آرد را اضافه میکنیم, دوباره مواد کوکو را با هم مخلوط کرده و به آرامی هم میزنیم, برای خوش رنگ شدن کوکو میتوانیدبه دلخواه مقداری زعفران به آن اضافه کنید.

 

 

ماهیتابه را بر روی شعله متوسط گاز قرار دهید و درون آن روغن بریزید, مواد کوکو سیب زمینی با سبزیجات را میتوانید هم به صورت یکجا داخل ماهیتابه بریزید و یا با قاشق مقداری از مواد را بردشته و داخل ماهیتابه میریزیم و با پشت قاشق مواد کوکو سیب زمینی را پهن میکنیم و صبر میکنیم تا یک طرف مواد سرخ و طلایی شود سپس طرف دیگر کوکو سیب زمینی سبزیجات را سرخ میکنیم.

 نکته: مراقب باشید که کوکوها را بعد از سرخ شدن و منتقل کردن در بشقاب روی هم قرار ندهید, چون باعث می شود کوکو سیب زمینیها حالت خمیری و بسیار نرمی پیدا کند.

 

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا