با خواص قهوه در زیبایی پوست آشنا شوید

خواص قهوه برای پوست صورت

فهرست مطالب

 

بسیاری از ما هنگام صبح, قهوه را برای انرژی گرفتن و سرحال شدن میل میکنیم, اما از فواید بی نظیر آن برای پوست بی خبر هستیم, قهوه به دلیل آنتی اکسیدان که برای پوست دارد به صورت, اسکراب یا ماسک بسیار مفید است, می توانید از دم کرده قهوه یا از تفاله قهوه به عنوان ماسک صورت استفاده کنید.

قهوه به دلیل وجود اسید کلروژنیک که خاصیت ضد باکتریایی دارد, پوست شما را آرام می کند, التهاب را کاهش می دهد و رنگدانه ها را کاهش می دهد, علاوه بر این به کاهش آکنه نیز کمک می کند.

کافئین موجود در قهوه به گشاد شدن رگ های خونی نیز کمک می کند, در نتیجه به مبارزه با حلقه های سیاه کمک می کند, استفاده از پودر قهوه در اسکراب صورت یک راه موثر برای لایه برداری پوست است.

بهترین خواص قهوه برای پوست صورت

قهوه خواص بسیاری دارد که از بهترین خواص قهوه برای پوست صورت میتوان به موارد نام برده شده در این مقاله اشاره کرد.

1.آرام بخش

وقتی قهوه مصرف شود مغز ما را تحریک می کند, با این حال هنگامی که به صورت موضعی استفاده شود اثر معکوس دارد, به خاطر خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد به آرامش پوست کمک می کند.

2.ویتامین B3 در بهبود سرطان پوست

قهوه به عنوان منبع غنی نیاسین یا ویتامین B-3 عمل می کند, از خواص قهوه برای پوست میتوان به نیاسین موجود در قهوه اشاره کرد که در جلوگیری از رشد سلول های سرطان پوست موثر است.

3.کاهش التهاب

قهوه خاصیت ضد التهابی دارد که با اختلالات پوستی مختلف مبارزه میکند, همچنین در افراد مختلف ترشح سموم را تنظیم می کند, همچنین کافئین دارای خواص ضد باکتریایی است که باعث تسکین بیشتر التهاب می شود.

 

خواص-قهوه-در-زیبایی-پوست

 

4.از بین رفتن پف چشم

اسید کلروژنیک موجود در قهوه به کاهش التهاب اطراف چشم کمک می کند, همچنین کافئین با گشاد کردن رگ‌های خونی به تحریک جریان خون کمک می‌کند, افزایش جریان خون باعث سفت شدن پوست می شود, در نتیجه تجمع پف زیر چشم کاهش می یابد.

5.ضد پیری

کافئین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است که به کاهش لکه های آفتاب سوختگی, خطوط ریز و قرمز کمک می کند و پوست شما را جوان تر نشان می دهد, هر اسکراب قهوه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به مبارزه با پیری زودرس مانند خطوط ریز و چین و چروک کمک می کند, همچنین آنتی اکسیدان های موجود در آن می توانند باعث کند شدن پیری پوست شوند.

6.کاهش سلولیت

سلولیت یک بیماری پوستی است که در اثرجمع شدن چربی در زیر پوست به وجود می آید, قهوه سیاه دارای کافئین است که  به دور این مولکول های چربی می پیچد و باعث میشود دیگر رشد نکنند, خواص قهوه با گشاد کردن رگ های خونی زیر پوست و افزایش کلی جریان خون می شود باعث کاهش سلولیت پوستی میشود.

7.حمام پا

تفاله قهوه باعث از بین بردن سلول های مرده پوست از کف پا می شود همچنین اثرات محرک کافئین به افزایش گردش خون در ناحیه کمک می کند, به همین دلیل است که قهوه برای حمام پا موثر است.

8.محافظت در مقابل آفتاب

قهوه دارای آنتی اکسیدان هایی مانند پلی فنول است که به محافظت از افراد در برابر اشعه ماوراء بنفش و قرار گرفتن در معرض بیش از حد نور خورشید کمک کنند.

 

 

9.سفت شدن پوست

قهوه دارای کافئین است که باعث سفت شدن پوست و کاهش سلولیت می شود, کافئین التهاب و تورم را کاهش می دهد به همین خاطر میتوانید قهوه را در داخل و اطراف چشم خود بمالید, این کار به کاهش ظاهر پف کرده چشم کمک می کند, همچنین قهوه پوست را لایه برداری می کند.

10.تسکین بافت

اسکراب های قهوه حاوی نمک, شکر و روغن هستند, اینها پوست را مرطوب و تغذیه می کنند, امروز می توانید به راحتی یک اسکراب قهوه با مواد طبیعی پیدا کنید.

 

 

خواص-قهوه-برای-پوست-صورت

 

11.افزایش گردش خون

گردش خون را می توان با شستشوی بدن تحریک کرد, اسکراب قهوه دارای کافئین است که به عنوان یک محرک روی پوست شما عمل می کند, به همین خاطر افراد پس از استفاده از اسکراب قهوه احساس شادابی می کنند.

12.محافظ در برابر نور خورشید

اسکراب قهوه آسیب های ناشی از نور خورشید را ترمیم میکند, تا پوستی بی عیب و نقص به شما بدهد.

13.برای سفید شدن پوست

قهوه سرشار از خواص ضد پیری و خواص بهره برداری است که می تواند سلامت پوست را تقویت کند, همچنین اگر میخواهید پوستی سفید و صاف داشته باشید می توانید از پودر قهوه استفاده کنید.

میتوانید پودر قهوه با موادی مثل شیر, عسل, ماست, زردچوبه یا آلوئه ورا استفاده کنید, کافئین موجود در پودر قهوه باعث روشن شدن رنگدانه ها می شود و پوست شما را روشن  می کند.

 

 

14.درخشان شدن پوست

ترکیب شیر و پودر قهوه برای پوستی درخشان موثر است, در واقع خواص کافئین و اسید لاکتیک را با هم ترکیب می شود تا پوستی صاف تر به شما بدهد, ناخالصی ها را از بین می برد و پوست شما را لایه برداری می کند و باعث درخشندگی آن می شود.

روش تهیه ماسک قهوه برای زیبایی و درخشان شدن پوست
  • 1 قاشق غذاخوری پودر قهوه
  • 1.5 قاشق غذاخوری شیر

+ شیر و پودر قهوه را مخلوط کنید.

+ قبل از استفاده صورت و گردن خود را تمیز کنید.

+ سپس آن را روی صورت خود بمالید.

+بگذارید به مدت 15 دقیقه روی صورت شما  باقی بماند.

+آن را با آب سرد بشویید.

15.از بین بردن چربی صورت

قهوه دارای کافئین است که به کوچک شدن منافذ صورت کمک می کند و از اثرات سوء سموم مضر جلوگیری می کند و به از بین بردن چربی صورت کمک می کند.

16.رنگ پوست را یکدست میکند

نوشیدنی قهوه به عنوان یک گشاد کننده عروق مورد استفاده قرار می گیرد و از انقباض رگ های خونی جلوگیری میکند و جریان خون را در سراسر بدن تضمین می کند, به دلیل وجود خون کافی در پوست رنگ پوست را یکنواخت می کند و قرمزی را از بین می برد.

17.ترکیب عسل و قهوه برای پوست صورت

قهوه به کاهش پف و لایه برداری پوست کمک می کند, عسل خاصیت مرطوب کنندگی و ضد باکتریایی دارد, استفاده منظم از آنها به حذف ناخالصی ها و درخشندگی پوست کمک می کند.

نکته

روزانه می توانید از قهوه استفاده کنید و هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.

از خواص قهوه لکه های تیره را از بین می برد, می توانید قهوه را با لیمو ترکیب کنید تا به طور موثر لکه ها و لکه های تیره روی پوست خود را از بین ببرید.

کافئین موجود در قهوه کثیفی, تیره شدن پوست را از بین می برد, علاوه بر این حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به ترمیم پوست آسیب دیده کمک می کند.

از آنجایی که قهوه شما را هوشیار نگه می دارد, می تواند استرس را در بدن افزایش دهد, همچنین مصرف بیش از حد قهوه باعث افزایش هورمون های استرس مانند کورتیزول میشود که میزان چربی تولید شده توسط غدد چربی را افزایش دهند و شما را به آکنه مبتلا کنند.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا