خوشمزه ترین چلو گوشت مجلسی با طرز تهیه آسان

دستور پخت چلو گوشت مجلسی خوشمزه

فهرست مطالب

 

چلو گوشت, از غذاهای سنتی و پر طرفدار در بین ایرانی ها است و در مهمانی ها و مراسمات از این غذای مجلسی درست میکنند, یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار و در عین حال دارای ارزش غذایی بالا به دلیل وجود گوشت به عنوان ماده اصلی این غذا دارای ارزش غذایی بالایی است.

چلوگوشت همانگونه که از نام آن پیداست, تهیه شده از گوشت و برنج هست, اما درصورتی که در رژیم غذایی و رژیم های لاغری هستید میتوانید برنج را از این دستور تهیه حذف کنید.

در این مقاله سعی شده است تا دستور این غذای خانگی با فوت و فن های خوشمزگی چلو گوشت نوشته شود, که به راحتی در منزل آن را با مواد اولیه ساده درست کرده و نوش جان کنید.

مواد اولیه چلو گوشت برای 4 نفر

گوشت گوسفندی ماهیچه یا ران:   4 عدد

پیاز:   2 عدد متوسط

سیر:   4 حبه

رب گوجه فرنگی:   1 قاشق غذاخوری

ادویه چلو گوشت

نمک, زرد چوبه, فلفل قرمز: به مقدار دلخواه

چوب دارچین:  1 عدد

هل:   2 عدد

زعفران دمکرده:  به مقدار دلخواه

 

آموزش-چلو-گوشت-رستورانی

 

طرز تهیه چلو گوشت خانگی به روش رستورانی

برای تهیه این چلو گوشت مجلسی ابتدا, یک قابلمه متوسط بر روی حرارت متوسط گاز قرار میدهیم, سپس پیاز نگینی خرد شده را درون روغن تفت میدهیم تا کمی سبک شود, تکه های گوشت خرد شده را اضافه میکنیم و تا زمانیکه رنگ گوشت تغییر کند, تفت میدهیم, سپس ادویه ها (نمک, فلفل, زردچوبه) و رب گوجه فرنگی را اضافه میکنیم و تفت میدهیم تا با گوشت مزه دار شود.

در مرحله بعد, چوب دارچین و هل را اضافه میکنیم, به اندازه سه لیوان آب جوش درون قابلمه میریزیم و با بقیه مواد ترکیب میکنیم و اجازه میدهیم تا با شعله ملایم گاز به مدت زمان 3 ساعت بپزد.

در انتها نمک و زعفران دمکرده را اضافه میکنیم و دوباره 30 دقیقه دیگر زمان میدهیم تا جا بیوفتد و آب گوشت غلیظ شود و چلو گوشت آماده شود.

برای تهیه برنج مجلسی با زرشک و زعفران, ابتدا درون قابلمه مقداری آب میریزیم و قابلمه را بر روی شعله گاز قرار میدهیم, سپس مقداری نمک درون آب میریزیم و اجازه میدهیم تا آب بجوشد.

برنج از قبل خیس شده را درون آب در حال جوشیدن میریزیم و اجازه میدهیم تا برنج کمی نرم شود اما شل نشود, سپس برنج را آبکشی کرده, به دلخواه میتوانید برای ته دیگ, از نان لواش استفاده کنید یا چند ورقه از سیب زمینی درون قابلمه قرار دهید, سپس برنج را درون قابلمه ریخته و دم میکنیم.

درون یک تابه مقدار کمی روغن میریزیم و بر روی حرارت گاز قرار میدهیم, زرشک را اضافه میکنیم و تفت میدهیم, مقداری کم شکر اضافه میکنیم تا زرشک طعم ملس شود, در انتها زعفران را اضافه میکنیم و هم میزنیم و شعله گاز را خاموش میکنیم.

پس از پخت کامل گوشت و برنج, آنها را درون ظرف سرو میریزیم و بر روی برنج و گوشت را با مقدار آب خورش و زرشک و زعفران تزیین میکنیم.

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا