خوشمزه ترین میرزا قاسمی شمالی و اصیل گیلان

میرزاقاسمی شمالی با بادمجان کبابی

فهرست مطالب

 

میرزا قاسمی از غذاهای خوشمزه و اصیل شمالی شهر گیلان است, یک غذای ساده و در عین حال به دلیل مواد غذایی پر خاصیتی که در این غذا استفاده شده است, مثل بادمجان و تخم مرغ و گوجه فرنگی دارای ارزش غذایی بسیاری است و در عین حال ساده درست میشود, این غذای خوشمزه با نان یا برنج به دلخواه سرو میشود, همچنین میتوانید به عنوان پیش غذا و حتی غذای اصلی درست کنید.

مواد لازم میرزا قاسمی

بادمجان:  3 عدد

گوجه فرنگی:  2 عدد

سیر رنده شده یا له شده:   به مقدار دلخواه

تخم مرغ:  2 عدد

نمک, فلفل سیاه و زردچوبه هر کدام:   1 قاشق چایخوری

روغن مایع:   به مقدار لازم

 

مراحل-آموزش-طرز-تهیه-میرزا-قاسمی-مجلسی

 

بهترین طرز تهیه میرزا قاسمی مجلسی 

برای تهیه این میرزا قاسمی خوشمزه ابتدا, بادمجان ها را شسته و سپس بر روی شعله گاز کبابی میکنیم, پس از کبابی شدن بادمجانها آنها را درون یک ظرف درب دار قرار میدهیم و درون ظرف را میبندیم تا بادمجان ها کمی درون بخار حاصل از پختن, مرطوب شوند تا بتوانیم به راحتی پوست آنها را بگیریم, سپس بادمجان های کبابی را با یک گوشتکوب له میکنیم.

در مرحله بعد, گوجه فرنگی ها را میتوان با چاقو, پوست گرفته و با رنده دستی یا غذاساز گوجه فرنگی ها را پوره کرد, همچنین میتوانید ابتدا چند ثانیه گوجه فرنگی ها را درون ظرف آب داغ قرار دهید تا پوست آنها به راحتی با دست گرفته شود.

یک ماهیتابه را بر روی شعله متوسط گاز قرار میدهیم, ابتدا 1/3 (یک/سوم) لیوان روغن میریزیم, سیر له شده را اضافه میکنیم و کمی تفت میدهیم, نمک و زردچوبه, فلفل سیاه را اضافه میکنیم, بادمجانهای کبابی له شده از قبل که برای تهیه میرزا قاسمی آماده کرده بودیم را اضافه میکنیم و تمامی مواد را هم میزنیم تا با هم مخلوط شوند.

 

 

در مرحله آخر, پوره گوجه فرنگی را اضافه میکنیم و دوباره هم میزنیم تا پوره کمی درون دیگر مواد بپزد, سپس یک تخم مرغ را اضافه میکنیم و اجازه میدهیم ابتدا درون غذا کمی سفت شود, سپس درون دیگر مواد هم میزنیم تا مخلوط شود, در انتها تخم مرغ دوم را به همین ترتیب اضافه میکنیم و هم میزنیم تا هر دو تخم مرغ ها درون میرزا قاسمی پخته و ترکیب شوند.

 

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا