خوشمزه ترین آلبالو پلو با گوشت چرخکرده قلقلی

آلبالو پلو با گوشت قلقلی رستورانی

فهرست مطالب

 

آلبالو پلو یکی از غذاهای خوشمزه ای است که بیشتر در فصل تابستان تهیه میشود زیرا تابستان فصل میوه آلبالو هست, اما در سایر فصلها میتوانید از آلبالو منجمد یا آلبالو فریزی شده برای تهیه پلو خوشمزه با آلبالو استفاده کنید.

آلبالو پلو را میتوان با گوشت چرخکرده یا گوشت مرغ یا فیله مرغ و گوشت خرد شده تهیه کرد این بستگی به ذائقه و سلیقه شما دارد.

مواد اولیه تهیه آلبالو پلو با گوشت چرخکرده 

آلبالو:  1.5 لیوان

پیاز:  1 عدد

شکر:  نصف لیوان

گوشت چرخ کرده:  300 گرم

برنج:  4 پیمانه

آرد نخودچی:  1 قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده: 1 قاشق غذاخوری

 

 

طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت قلقلی مجلسی

برای تهیه این غذای خوشمزه ابتدا, آلبالوها بشویید و هسته آن را بگیرید, سپس بر روی آلبالوها شکر ریخته و اجازه دهید تا حدودا نصف روز بماند و آلبالوها آبدار شود, سپس حدود 20 دقیقه بگذارید بجوشد تا شکر درون آلبالوهای آبدار حل شود.

 

آلبالو-پلو--با-آلبالو-فریزری-و-با-گوشت-قلقلی

 

درون یک کاسه, گوشت چرخ کرده و پیاز و آرد نخودچی و ادویه (زردچوبه, نمک, فلفل) را با هم مخلوط کنید و قلقلی کنید سپس درون تابه مقداری روغن بریزید و گوشت قلقلی ها را سرخ کنید, در انتها, مقداری زعفران دمکرده بر روی گوشت قلقلی ها بریزید و درِ تابه را بگذارید تا مغز پخت شوند, 10 دقیقه بعد حاضر است.

 

 

در مرحله بعد, زمانی که برنج کمی زنده یا دون تر است آن را آبکشی کنید, سپس آلبالو را بدون شربت, به صورت مرحله ای, لابه لای برنج می ریزیم و در آخر سه قاشق از برنج را داخل شهد بریزید و خوب مخلوط کنید و روی برنج بریزید و بگذارید تا دم بکشد.

در انتها پس از پخت, یک کفگیر از برنج را با زعفران مخلوط کنید, سپس آلبالوپلو را درون یک ظرف بریزید, برنج زعفرانی را روی آلبالو پلو بریزید و تزیین کنید و از گوشت قلقلی هادر کنارش بگذارید و میل کنید.

 

5/5 - (5 امتیاز)

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا