کشک بادمجان فوق العاده خوشمزه و آسان

کشک بادمجان با گردو خانگی

فهرست مطالب

 

کشک بادمجان یکی از غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی می باشد که ماده اصلی این غذای خوشمزه بادمجان و کشک هست, این غذا ساده را میتوانید به عنوان پیش غذا یا درکنار غذای اصلی و حتی به عنوان یک وعده غذایی کامل میل کنید, کشک بادمجان به روش های متفاوتی تهیه میشود که در این مقاله دستور تهیه کشک بادمجان بسیار خوشمزه با گردو نوشته شده است.

برای کشک بادمجان چه موادی لازم است؟

بادمجان:  3 عدد

سیر:   3 تا 6 حبه

گردو آسیاب شده:   2 قاشق غذاخوری سرپر

کشک:  5 قاشق غذاخوری

نعنا خشک:  به مقدار دلخواه

نمک, زردچوبه, فلفل سیاه:  به مقدار دلخواه

 

 

طرز تهیه کشک بادمجان سرخ شده خانگی 

برای تهیه کشک بادمجان ابتدا بادمجانها را بشویید و پوست بگیرید و به صورت ورقه ای یا حلقه ای خرد کنید, سپس در روغن سرخ کنید و درون ظرفی بریزید و کنار بگذارید.

پیازها به صورت خلال ریز کنید و درون تابه به خوبی سرخ کنید تا طلایی رنگ شود, سیر را له کنید یا با رنده دستی ریز رنده کنید و به پیاز اضافه کنید تا کمی سرخ شود, سپس نعنا را اضافه کنید و شعله را خاموش کنید و همزمان هم بزنید تا نعنا و پیاز با هم مخلوط شوند.

 

کشک-بادمجان-مجلسی

 

بادمجانهایی که از قبل برای تهیه کشک بادمجان سرخ کرده بودیم را به مخلوط سیر و پیاز داغ اضافه کنیم, نمک و فلفل سیاه را اضافه میکنیم و با یک گوشتکوب تمامی مواد را له میکنیم تا حدی که کاملا نرم و مخلوط شود.

 

 

سپس کشک را اضافه میکنیم و تمامی مواد کشک بادمجان را هم میزنیم تا کشک به خوبی با مواد مخلوط شود, در انتها گردو را خرد میکنیم و به کشک بادمجان اضافه میکنیم و دوباره هم میزنیم.

کشک بادمجان را درون یک ظرف سرو بریزید و با گردو و نعنا داغ و پیاز داغ تزیین کنید, این غذا را هم بدون نان و هم همراه نان میتوانید میل کنید.

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا