خورشت آلو اسفناج رستورانی شمالی

خورش آلو اسفناج شمالی با رب انار

فهرست مطالب

 

خورش آلو اسفناج یک غذای خوشمزه  و پرخاصیت هست که از آلو و سبزی اسفناج در این غذا استفاده میشود, این غذا در شهرهای مختلف به روش های مختلف تهیه میشود, از  رب انار و آب نارنج و آبلیمو و دیگر طعم دهنده ها به عنوان چاشنی در این غذای خوشمزه و خانگی استفاده میکنند.

مواد لازم برای 4 نفر

گوشت خورشتی:  400 گرم

اسفناج:  500 گرم

تره:  200 گرم

سیر:    2 حبه

پیاز:     2 عدد متوسط

آلو خورشتی:    200 گرم

مغز گردو:    200 گرم

رب انار:   2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه:   به مقدار دلخواه

زردچوبه:   1قاشق چایخوری

روغن مایع  برای سرخ کردن:   به مقدار کم

طرز تهیه خورش آلو اسفناج مجلسی خوشمزه و جا افتاده

مرحله اول

ابتدا درون یک قابلمه یکی از پیازها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن درون یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا نرم و طلایی شود, سپس زردچوبه اضافه کرده و کمی تفت میدهیم, گردو را از قبل چرخ کرده یا آسیباب میکنیم و به مواد خورشت اضافه میکنیم و دوباره هم میزنیم تا با هم مخلوط و مزه دار شود.

مرحله دوم

اضافه کردن گردو به این خورش اختیاری است ولی باعث می شود خورشت شما بسیار خوشمزه تر شود.

پس از کمی تفت دادن مواد اولیه, گوشت خورشتی را که از قبل به برش های کوچکی تقسیم کرده ایم اضافه میکنیم و همراه با بقیه مواد تفت میدهیم تا زمانی که گوشت تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم

چهار لیوان آب جوش درون قابلمه میریزیم و درِ قابلمه را می گذاریم تا گوشت بپزد, در مدت زمانی که گوشت میپزد, یک پیاز دیگر را به صورت نگینی خرد میکنیم و درون یک تابه جداگانه با کمی روغ تفت میدهیم تا طلایی رنگ شود.

 

مراحل-آموزش-خورش-آلو-اسفناج-مجلسی

 

مرحله چهارم

سیر را له کرده یا رنده میکنیم و به پیاز اضافه می کنیم, نیاز نیست زیاد سیر را تفت دهیم, فقط تا زمانی تفت می دهیم که عطر سیر بلند شود, سپس تره و اسفناج را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

چند دقیقه اسفناج و تره را تفت می دهیم تا کمی سرخ شوند, سپس تابه را از روی حرارت بر داشته و کنار میگذاریم.

تره و اسفناج سرخ شده را زمانی که گوشت نیم پز شد به آن اضافه کنیم و اجازه میدهیم تا تمامی مواد کاملا بپزد و خورش آلو اسفناج جا بیوفتد.

مرحله ششم

در زمانی که آب خورش نصف شد, رب انار را داخل نصف استکان آب جوش حل می کنیم و مقداری نمک و فلفل سیاه نیز اضافه می کنیم, سپس درون خورش میریزیم.

مرحله هفتم

آلو ها را به مدت زمان ۱۵ دقیقه در آب سرد خیس میکنیم, در ۳۰ دقیقه پایانی پخت خورش, به آن اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا خورش به روغن بیفتد.

به هیچ وجه این خورش آلو اسفناج را با آب زیاد درست نکنید, این خورش به صورت کم آب سرو می شود.

 

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا