ماهی شکم پر خوشمزه ساده در فر

ماهی شکم پر ساده با انواع ماهی 

فهرست مطالب

 

ماهی شکم پر یک غذای بسیار خوشمزه است که معمولا آن را با ماهی سالمون یا ماهی قزل آلا به دلیل اینکه تیغ ماهی ندارد تهیه میکنند, هر چه گوشت ماهی تیغ کمتری داشته باشد برای تهیه این غذا مناسب تر است, زیرا خوردن این غذا را راحت تر و لذت بخش تر میکند, اما شما میتوانید از هر نوع ماهی به دلخواه در تهیه این غذای خوشمزه استفاده کنید.

مواد اولیه ماهی شکم پر

سیر:  5 حبه

ماهی: 1 عدد هر نوع ماهی به دلخواه

فلفل, نمک:  به مقدار دلخواه

رب انار:   1 قاشق غذاخوری

پیاز:  1 عدد

زرشک و گردو:   به دلخواه

شوید, گشنیز:   3 قاشق غذاخوری

خلال دندان:   1 بسته

 

 

طرز تهیه ماهی شکم پر رستورانی

ابتدا داخل شکم ماهی را خالی کنید و در صورت تمایل استخوان وسط شکم ماهی را درآورده و سپس ماهی را بشویید و با نمک و فلفل, زردچوبه داخل شکم ماهی و روی پوست ماهی ادویه بزنید و کنار بگذارید.

در مرحله بعد, سیر, فلفل, نمک و زرچوبه را خوب بکوبید تا عطرش آزاد شود. سپس گشنیز و شوید را خرد کنید, گشنیز باید دو برابر شوید باشد.

 

مراحل-پخت-ماهی-شکم-پر-رستورانی

 

درون یک تابه مقداری روغن بریزید و بر روی حرارت گاز قرار دهید, پیاز را خرد کرده و درون تابه بریزید و تفت دهید, ادویه, سبزی های معطر خرد شده و سیر کوبیده شده را اضافه کنید, اگر دوست دارید می توانید گردو خرد شده و زرشک هم اضافه کنید, که به مواد ماهی شکم پر عطر و طعم بسیار عالی میدهد.

تمامی مواد داخل شکم ماهی را کمی تفت دهید و در انتها رب انار را اضافه کنید, دوباره مواد را هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شود و طعمدار شود, سپس شعله گاز را خاموش میکنیم و اجازه میدهیم تا خنک شود.

 

پر-کردن-شکم-ماهی-با-سبزی-رب-انار-گردو

 

فر را در دمای 180 درجه سانتیگراد گرم میکنیم و داخل سینی فر را با روغن چرب میکنیم, داخل شکم ماهی را با موادی که برای ماهی شکم پر آماده کردیم پر میکنیم, سپس با خلال دندان شکم ماهی را میندیم تا مواد بیرون نریزد, چند برش کوچک با چاقو بر روی پوست ماهی میزنیم و درون سینی فر قرار میدهیم.

سینی ماهی را درون فر با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 30 دقیقه قرار میدهیم تا ماهی کاملا مغزپخت شود, سپس از فر خارج کرده و با با لیمو ترش و زیتون میتوانید تزیین کنید, این ماهی شکم پر خوشمزه را میتوانید با برنج سفید یا سبزی پلو سرو کنید.

 

 

5/5 - (3 امتیاز)

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا