خوشمزه ترین عدس پلو با گوشت چرخکرده

عدس پلو مجلسی با گوشت چرخکرده

فهرست مطالب

 

طرز تهیه عدس پلو با گوشت چرخکرده به راحتی و در چند مرحله  انجام میشود که شما میتوانید این غذای خوشمزه را در منزل تهیه کنید, ماده اصلی این غذای ایرانی, عدس می باشد که سرشار از خاصیت هست همچنین در آموزش پخت این نوع عدس پلو از گوشت چرخ کرده استفاده شده هست, اما شما میتوانید با مرغ و گوشت قلقلی و گوشت گوسفندی هم این غذا را درست کنید.

مواد لازم عدس پلو با گوشت

برنج:  3 پیمانه

عدس:  1 و 1.2 پیمانه

گوشت چرخ کرده:   300 گرم

پیاز بزرگ:  1عدد

نمک, فلفل, زردچوبه, پودر سیر:    به مقدار دلخواه

ادویه کاری و دارچین:  به مقدار دلخواه

ادویه پلویی و زیره:    به مقدار دلخواه

رب گوجه فرنگی:   1 قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده:    به مقدار دلخواه

سیب زمینی حلقه شده:    1 عدد

 

عدس-پلو-با-گوشت-چرخکرده-با-کشمش-و-خرما

 

طرز تهیه عدس پلو با گوشت چرخکرده برای 4 نفر

در این آموزش آشپزی طرز تهیه عدس پلو با گوشت چرخکرده ابتدا, برنج را دو ساعت با آب و نمک خیس کنید, سپس عدس را به مدت زمان دو ساعت خیس کنید و با مقداری آب و نمک بگذارید بپزد اما له نشود.

یک تابه بر روی شعله متوسط گاز قرار دهید, پیاز را نگینی خُرد کنید و درون تابه بریزید و تفت دهید تا طلایی رنگ شوند, سپس گوشت چرخکرده را به پیاز اضافه کرده و با هم تفت دهید تا رنگش عوض شود و سرخ شود.

در این مرحله نمک, فلفل, زردچوبه, ادویه کاری و دارچین را به بقیه مواد عدس پلو مجلسی اضافه کنید و در انتها زعفران دم کرده را نیز اضافه کنید.

در مرحله بعد, رب گوجه فرنگی را اضافه کنید, سپس کمی آب به مواد اضافه کنید و در تابه بگذارید تا رب گوجه فرنگی درون مواد حل شود و گوشت به خوبی بپزد.

یک قابلمه بردارید و درون آن آب بریزید و روی شعله گاز قرار دهید تا جوش بیاید, وقتی که آب به جوش آمد برنج را به آن اضافه کنید, مقداری از برنج را با دست فشار دهید, اگر برنج نرم شده بود اما وسط برنج سفت بود, آنگاه عدس نیم پز شده را اضافه کنید و در انتها برنج را آبکشی کنید.

میتوانید عدس پخته شده را بعد از آبکشی برنج در زمان اضافه کردن بقیه مواد به برنج, عدس را هم اضافه کنید و هم بزنید تا برنج کمی با مواد و عدس مخلوط شود.

برای اینکه ته دیگ سیب زمینی خوشمزه داشته باشید, کف قابلمه مقداری روغن و زردچوبه اضافه کنید, سپس سیب زمینی ها را درون کف قابلمه قرار دهید.

 

 

در مرحله آخر برنج و عدس را با هم ترکیب و درون قابلمه میریزیم و از مواد میانی تهیه عدس پلو بر روی آن میریزیم, همچنین میتوانید از ادویه های مثل دارچین و زیره در لابه لای برنج ریخته که عطر و بوی خوبی به پلو میدهد.

یک لایه دیگر از برنج و عدس بر روی مواد میانی میریزیم و به همین ترتیب ادامه میدهیم سپس با انتهای یک کفگیر درون عدس پلو با گوشت چرخ کرده چند حفره بزرگ ایجاد میکنیم تا عدس پلو به خوبی پخته و به اصطلاح دم بکشد.

قابلمه را بر روی حرارت ملایم قرار دهید و روی در آن را دم کش میگذاریم, بعد از مدت زمان 45 دقیقه عدس پلو آماده است, برای تزیین عدس پلو میتوانید از خرمای کمی تفت داده شده همراه با کشمش پلویی تفت داده شده متناسب با ذائقه و سلیقه استفاده کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا