با 10 مورد از خواص خوردن سیر ناشتا آشنا شوید

خواص خوردن سیر ناشتا 

فهرست مطالب

 

در مورد خوردن سیر با معده خالی نظرات متفاوتی وجود دارد, بعضی افراد آن را به عنوان نسخه خانگی می دانند و به خواص درمانی سیر ایمان دارند

مطالعات نشان می دهد اگر سیر ناشتا و با معده خالی خورده شود مثل یک آنتی بیوتیک عمل میکند, سیر اثر ضد باکتریایی قوی دارد و می تواند عفونت را درمان کند.

1.خواص سیر ناشتا در فشارخون

خوردن سیر خام با معده خالی به بهبود گردش خون در درمان فشار خون بالا موثر است, گفته می شود که خوردن یک حبه سیر خام در زمان صبح و به صورت ناشتا در پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی, سکته قلبی موثر است.

2.سلامت معده و دستگاه گوارش

خوردن سیر ناشتا به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی برای درمان بیماریی زخم معده مفید است, همچنین هضم را بهبود میبخشد, اشتها را تحریک می کند و به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند, با بهبود حرکات روده در درمان هموروئید یا بواسیر, پیشگیری از یبوست و اسهال موثر است.

3.کاهش وزن و لاغری

از خواص خوردن سیرناشتا در لاغری باعث کاهش اشتها شده و با جلوگیری از پرخوری در طول روز به لاغری و کاهش وزن موثر است, با افزایش نور اپی نفرین که یک انتقال دهنده عصبی است, متابولیسم بدن را افزایش می دهد, همچنین مانع از فرآیند تجزیه چربی های ذخیره شده در بدن می شود, مصرف سیر خام ناشتا یک دیورتیک و سم زدای قوی است که موکوس (Mucus) بیش از حد را از بدن دفع می کند.

4.خواص درمانی سیر در سرماخوردگی

آلیسین موجود در سیر خام خواص آنتی بیوتیکی قوی است که خوردن یک حبه سیر خام ناشتا به تقویت سیستم ایمنی بدن برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی, گلودرد, برونشیت, آسم و سل کمک می کند.

5.کلسترول خون

خوردن سیر ناشتا به کاهش کلسترول بالای خون کمک می کند, گفته شده که اثر سیر بر روی کاهش کلسترول خون, بیشتر از داروهایی است که به این منظور تجویز می شود.

6.موثر در درمان آکنه و جوش صورت

خوردن یک حبه سیر ناشتا برای پوست به دلیل مقادیر بالای آلیسین که خواص ضد باکتری و ضد التهابی دارد باعث پاکسازی کبد و بدن میشود و در درمان آکنه و جوش صورت موثر است.

 

خواص-خوردن-سیر-ناشتا-برای-پوست

 

7.خواص خوردن سیر ناشتا برای کبد

خوردن سیرناشتا به دلیل مقادیر بالای سلنیوم و آلیسین موجود در آن باعث سم زدایی و پاکسازی کبد شده و به درمان بیماری هپاتیت کمک می کند.

8.خواص درمانی سیر در سرطان

تحقیقات نشان داده که مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در سیر خام برای پیشگیری و درمان تومور و سرطان های ریه, پوست, روده بزرگ, پروستات, مثانه و سرطان های معده مفید و به نظر می رسد مصرف یک حبه سیر با معده خالی, بدن را در برابر انواع سرطان مقاوم می کند.

9.خواص درمانی سیر درکاهش ریزش مو

مصرف سیر خام صبح ناشتا باعث بهبود گردش خون در بدن و پوست سر می شود, باعث تقویت فولیکول های مو شده و از ریزش مو جلوگیری کند.

 

خوردن-سیر-ناشتا-در-سلامت-مو

 

10.خوردن سیر ناشتا در دوران بارداری

خوردن سیر ناشتا در دوران بارداری به دلیل مقادیر بالای اسید فولیک از نقص سیستم عصبی در جنین پیشگیری می کنند.

سیر خام ناشتا خواص ضد التهابی و ضد عفونی قوی دارد و زنان باردار را در برابر ابتلا به سرماخوردگی و  آنفلونزا محافظت می کند.

مصرف سیر خام صبح ناشتا به کاهش فشار خون بالا در زنان باردار کمک می کند.

هشدار

 خوردن سیر خام ناشتا در دوران بارداری باعث واکنش های آلرژیک, سوزش سر دل و معده درد در زنان باردار می شود, همچنین مصرف سیر خام در سه ماهه آخر بارداری می تواند بر کیفیت شیر مادر تاثیر منفی داشته باشد.

مضرات خوردن سیر ناشتا و موارد منع مصرف آن

سیر با آنکه خواص زیادی دارد اما باید به حد اعتدال مصرف شود زیرا استفاده زیاد از آن در بعضی اشخاص موجب سردرد, ضعف چشم و عوارض بواسیر می شود.

افرادی که معده ضعیفی دارند و سیستم هاضمه آن ها ضعیف است, همچنین افرادی که اسهال دارند مضر است.

اگر چه سیر منبع غنی از آنتی اکسیدان است اما مصرف بیش از حد سیرموجب مسمومیت کبد و به کبد صدمه می زند.

سیر نباید همراه با داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین, وارفارین, کلوپیدوگرل مصرف شود.

افرادی که آلرژی و یا دارای فشار خون پایین هستند نباید سیر ناشتا بخورند.

از مصرف سیر حداقل دو هفته قبل ازجراحی خودداری شود, زیرا باعث خون ریزی و تداخل سطوح فشار خون می شود.

افرادی که یبوست دارند از مصرف سیر خودداری کنند, برای رفع مضرات سیر مقداری روغن بادام یا کره اضافه کنند یا با آب و نمک پخته شود.

کسانی که گرم مزاج هستند بهتر است سیر را بپزند یا از سیر ترشی استفاده کنند.

نکته: پس از پوست کندن سیر آن را به مدت 3 دقیقه  بخار پز کنید.

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا