فواید ورزش یوگا در لاغری و بهبود انواع بیماری ها

یوگا برای لاغری و تناسب اندام

فهرست مطالب

 

ورزش یوگا ورزشی است که طرفداران زیادی دارد امروزه در مکان هایی این ورزش آموزش داده می شود و شما با مراجعه به آنجا می توانید هم کاهش وزن داشته باشید و هم آرامش و انرژی مثبت بگیرید.

همچنین زمان مناسب برای انجام این ورزش صبح است, اما شما می توانید قبل از ظهر و در شب این ورزش را انجام دهید, یوگا یک ورزش فکری و جسمی است, حرکات این ورزش هر دو عامل, جنبش و کنترل تنفس و تمرکز را دارد, بعضی از افراد فکر می کنند که یوگا فقط نشستن و بستن چشم است اما اینطور نیست هر ورزشی حرکات متفاوتی دارد یوگا همین طور است.

قدمت این ورزش به حدود 5000 سال پیش برمی گردد که به نظر می رسد یوگا در هند به وجود امده است اما کسی دقیقا نمی داند که در کجا آغاز شده است.

فردی به نام پاتانجلی تمریناتی تحت عنوان یوگا که توسط هندی های باستان انجام می شد را جمع آوری کرد و حاصل تحقیقات این بشر تا سال ها به افراد آموزش داده شد.

اولین افرادی که یوگا را به آمریکا بردند و باعث جهانی شدن آن شدند؛ دو فرد هندی بودند به نام سوامی ویوکاناندا و پاراماهانزا یوگاناندا.

فواید ورزش یوگا در بهبود انواع بیماری 

بهبود آسم و تنگی نفس

از فواید ورزش یوگا تسکین آسم است که باعث بهتر شدن نفس کشیدن آنها می شود, بیمارانی که دچار آسم هستند در روز چند نفس عمیق کشیده و ریلکسیشن و حرکاتی که به باز شدن قفسه سینه کمک می کند را انجام دهند.

کاهش فشار خون

2. باعث بهتر شدن گردش خون در بدن می شود, وقتی که خون گردش پیدا کند باعث درخشان شدن پوست می شود و هرچه خون گردش بیشتری پیدا کند بدن اکسیژن بیشتری جذب می کند و فشار خون را پایین می آورد.

تقویت استخوان ها

3. تقویت استخوان هاست, دانشمندان با انجام چند آزمایش متوجه شدند که یوگا در تراکم استخوان ها نقش دارد, همچنین در پیشگیری از پوکی استخوان موثر است.

4. باعث بیشتر شدن قدرت قلب و کاهش ضربان آن است, وقتی ورزش یوگا انجام می دهیم قلب ضربانش کمتر می شود و این باعث قوی تر شدن قلب می شود.

افزایش سوخت و ساز بدن

5. باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود, برای رسیدن به کاهش وزن و لاغری باید سوخت و ساز کافی داشته باشید همچنین یاعث تعادل سوخت و ساز بدن می شود که باعث کاهش کلسترل و چربی سوزی می شود.

6. باعث منظم شدن خواب شما می شود, چون وقتی شما استرس و آرامش داشته باشید راحت تر می خوابید.

7. باعث قدرت و انعطاف پذیری بدنی می شود.

 

انجام ورزش یوگا برای لاغری وتناسب اندام در خانه

1.حرکت کبرا

این حرکت باعث تقویت عضلات پشت و افزایش انعظاف پذیری ستون فقرات و کشش قفسه سینه می شود, اگر آسیب کمر دارید حرکت یوگا کبرا را انجام ندهید.

 

حرکت-ورزش-یوگا-کبرا

 

2.حرکت پلانک

این حرکت باعث قدرت شانه ها و بازوها و پا ها می شود. اگر کمر درد دارید زانو های خود را روز زمین بگذارید و این حرکت را اصلاح کنید.

 

حرکت-ورزش-یوگا-پلانک

 

3.حرکت درخت

این حرکت باعث تقویت مچ و ساق پا و ران و ستون فقرات می شود, اگر فشار خون پایین دارید یا هر گونه شرایطی که تعادل شما را تحت تاثیر قرار می دهد این حرکت را انجام ندهید, اگر تازه کار هستید یکی از دست های خود را روی دیوار قرار دهید.

 

حرکت-ورزش-یوگا-درخت

 

4.حرکت پل

این حرکت باعث کشش عضلات سینه و پشت و گردن می شود و باعث قدرت عضلات پشت می شود.

 

حرکت-ورزش-یوگا-پل

 

8 سبک ورزش یوگا برای لاغری و سلامت روح و جسم 

 

وینیاسا یوگا

یک کلاس ورزش یوگا با موسیقی بلند و سرعت زیاد است که باعث عرق کردن شما می شود.

 

حرکت-ورزش-یوگا-وینیاسا

 

وینیاسا به معنی تنفس برای حرکت است و شما یاد می گیرید که چگونه در حال حرکت نفس بکشید و فواید این یوگا شامل کم شدن وزن و قوی ترشدن و انعطاف پذیری می شود.

هاتا یوگا

شامل وضعیت های استاتیک دائما در حال تغییر است, این سبک از یوگای وینیاسا بی خطر  و به شما یاد می دهد که چگونه بدون تحرک انعطاف پذیر شوید.

 

حرک-ورزش-هاتا-یوگا

 

ترمیمی یوگا

باعث بهبود بی خوابی, افسردگی, آسیب دیدگی و استرس کمک می کند, این سبک در تمام گروه های سنی متداول است, که باعث کاهش درد و سلامت عضلات نیز می شود.

 

حرکت-ورزش-یوگا-ترمیمی

 

آشتانگا یوگا

آشتانگا یوگا این سبک برای افرادی مناسب است که به نظم و ترتیب علاقه دارند, در این سبک 5 حرکت بدنی پشت هم انجام می شودند.

این ورزش باعث پیچ و تاب خودن بدن می شود و به دلیل فشرده شدن عضلات شکم شما و حرکات دیگر آن باعث منظم شدن گوارش شما می شود, همچنین باعث از بین رفتن سموم می شود و وقتی سموم از بین بروند پوست بهبود پیدا می کند.

 

حرکت-ورزش-یوگا-آشتانگا-بیکرام

 

بیکرام یوگا

این ورزش در اتاقی بسیار گرم انجام می شود که باعث عرق کردن بدن شما می شود, برای انجام این یوگا باید لباس های کمی بپوشید و به دو عدد حوله نیازمند هستید, این سبک برای کاهش وزن عالی است.

آینگار یوگا

این سبک به یوگای هاتا خیلی شباهت دارد این ورزش برای افرادی است که علاقمند هستند که طولانی مدت و بدون آسیب دیدگی تمرین کنند و یاد بگیرند که مکانیک بدن چگونه کار می کند.

 

حرکت-ورزش-یوگا-اینگار

 

یین یوگا

یین یوگا مخصوص مفاصل اطلاق است نه مخصوص عضله ها, این سبک بیشتر بر رباط, مفاصل, زردپی و… کار میکند.

 

حرکت-ورزش-یوگا-یین

 

کندالینی یوگا

این سبک بیشتر به مدیتیشن توجه می کند افرادی که این ورزش  را انجام می دهند بیشتر لباس های سفید می پوشند و یک دستمال دور سر خود می پیچند, کندالینی یوگا بر سیستم عصبی تاثیر می گذارد.

 

حرکت-ورزش-یوگا-کندالینی

 

سخن پایانی :  هیچ وقت فکر نکنید که  حرکات سنگین یوگا حرکات بهتر هستند این درست نیست, بهترین حرکات حرکاتی هستند که شما با انجام آنها لذت ببرید چون حس و احساسی که آن حرکت در شما ایجاد می کند بسیار مهم است, همچنین از خم کردن بیش از اندازه بدون تعادل حتما خودداری کنید و تنفس را صحیح انجام دهید.

 

 

 

اگه از این مقاله راضی بودید امتیاز دهید:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا