بهترین مواد خوراکی چربی سوز برای لاغری و تناسب اندام

چه خوراکی هایی برای چربی سوزی خوب است؟

فهرست مطالب

 

مواد خوراکی چربی سوز امروزه طرفداران بسیاری دارد, بسیاری از مردم این مواد غذایی را در رژیم غذایی خود قرار می دهند.

با آگاهی از این مواد غذایی و استفاده درست در وعدهای غذایی خود میتواند در کاهش وزن همچنین کاهش چربی های شکم و پهلو و ران موثر واقع شود.

لبنیات

یکی از مواد غذایی چربی سوز لبنیات هستند که باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شوند, کلسیم که در لبنیات وجود دارد باعث شکستن چربی های بدن می شود و باعث جلوگیری تشکیل چربی در بدن می شود, ولی باید دقت کنید که تا می توانید از لبنیات کم چرب استفاده کنید.

 

لبنیات-مواد-خوراکی-چربی-سوز-شکم-پهلو

 

کلم بروکلی

یک منبع خوب و عالی از فیبر و کلسیم است و خوردن خیلی کمی از آن کالری زیادی در بدن تامین می کند, این گیاه را به صورت بخار پز میل کنید آن وقت می بینید که چگونه چربی سوزی می کند, این گیاه حتی می تواند با بیماری هایی مثل سرطان مبارزه کند.

جو دو سر

فیبر سالم زیادی دارد, جو دوسر می تواند باعث کاهش کلسترل LDL شود, البته از مصرف جو دوسر جداگانه که غالبا شکر, شیرین کننده های مصنوعی و مواد نگهدارنده دارند خودداری کنید.

کدو تنبل یک خوراکی چربی سوز

سرشار از فیبر و مواد مغذی است و کم چرب است و با خوردن کمی از آن خیلی کالری به بدن وارد می شود.

دانه چیتا و تخم شربتی

دانه چیا و تخم شربتی عالی برای چربی سوزی است که سرشار از مواد مغذی مثل امگا3, کلسیم, پتاسیم, منگنز است, هر دو دانه را می توانید در شربت ها, در آب و در ترشی بریزید و میل کنید, تخم شربتی و دانه چیا از گرسنگی نیز جلوگیری می کند.

 

دانه-چیا-خوراکی-های-چربی-سوز

 

روغن نارگیل

در کاهش وزن نقش زیادی دارد علاوه بر اینها باعث کلسترل HDL خوب را افزایش می دهد, روغن نارگیل موجب سیری و سورزاندن چربی های شما می شود.

فلفل سیاه و تند

برای سوزاندن چربی عالی است, مصرف فلفل باعث کاهش اشتها ی شما می شود و می تواند تعداد کالری هایی را که می سوزانید را حدود 50 کالری افزایش دهد.

انواع سبزیجات

مثل جعفری, تره, ریحان از مواد خوراکی چربی سوز هستند, زیرا این سبزیجات دارای فیبر و مواد مغذی زیادی هستند باعث سیری شما می شوند, سبزیجات به دو صورت پخته و خام مصرف می شود.

سبزیجاتی که بدون کالری شما را لاغر می کنند و خوراکی چربی سوز هستند مثل کرفس, گوجه فرنگی, گل کلم است, گفته شده است که هر فرد روزانه باید مقداری سبزیجات مصرف کند.

 

سبزیجات-از-مواد-خوراکی-چربی-سوز-برای-لاغری

 

مار چوبه

در کاهش وزن نقش زیادی دارد چون دارای ترموژکی زیادی است, مار چوبه دارای کالری کمی است, علاوه بر کالری پر آب است.

چای سبز

یک نوشیدنی عالی برای چربی سوزی است, چای سبز برای بیماری های قلبی و سرطان عالی است, چای سبز دارای اپیگالوکاتچین گالات یک آنتی اکسیدان است که باعث می شود چربی ها بدن از بین بروند.

 

 

خوردن سیب

روزانه باعث سوزاندن چربی ها می شود, نه تنها چربی ها بلکه برای سلامتی نیز مفید است.

سرکه سیب

سیب باعث کاهش اشتها و کاهش قند خون می شود, همچنین سرکه سیب دارای اسید استیک است که باعث چربی سوزی می شود, می توانید سرکه سیب را در آب بریزید و میل کنید.

 

سرکه-سیب-خوراکی-های-چربی-سوز-شکم-پهلو

 

روغن زیتون

روغن زیتون باعث کاهش تری گلیسیرید و افزایش کلسترولHDL می شود. و باعث کاهش وزن شما می شود همچنین باعث افزایش متابولیم و از بین رفتن چربی ها می شود.

قهوه

یک منبع عالی کافین است که می تواند روحیه را بهبود ببخشد علاوه بر این باعث چربی سوزی می شود, دریک تحیقات 8 نفر از افرادی که یک ساعت قبل ورزش کرده بودند کافین مصرف کردند حدود دو برابر چربی آنها سوزانده شده بود.

البته باید توجه داشته باشید که قهوه باعث اضطراب و بیخوابی نیز می شود بنابراین در روز 300 تا 400 میلی گرم برای خوردن کافی است.

 

 

زنجبیل

بخورید و چربی بسوزانید, کسانی که نوشیدنی زنجبیل داغ می خورند برای مدت زیادی سیر هستند و اشتها ندارند, خوردن زنجبیل باعث هضم غذا و باعث تقویت ترموژنز می شود, زنجبیل حتی ضد درد است, می توانید 2 قاشق غذا خوری زنجبیل را حدود 10 تا 15 ذقیقه در آب دم کنید و با لیمو یا عسل بخورید.

 

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا