11 راهکار کنترل وزن و کاهش وزن بدون رژیم غذایی

روشهای کنترل و کاهش وزن بدون رژیم غذایی

فهرست مطالب

کنترل وزن و کاهش وزن روشهایی دارد که مطمئنا می توانید به سرعت وزن کم کنید, بسیاری از رژیم های غذایی جدید و به روز وجود دارند که باعث کاهش وزن سریع می شوند درحالی که شما احساس گرسنگی نخواهید داشت.

برای کاهش وزن دائمی, بهتر است به آرامی وزن کم کنید, بسیاری از کارشناسان می گویند که شما بدون رژیم غذایی می توانید وزن کم کنید و کلید آن,  تغییرات ساده در سبک زندگی شماست.

کاهش وزن سریع و ساده

برای شروع کنترل وزن و کاهش وزن خود ابتدا باید کارهای زیر را انجام دهید:

انتخاب های خود را بررسی کنید, غذایی که میخورید و زمان خوردن آن را بنویسید.

احساس غذا خوردن خود را مدیریت کنید, از خود بپرسید که آیا گرسنه هستید یا خیر؟ به دلیل استرس و عصبانیت غذا میخورم؟

یاد بگیرید که چگونه رفتارهای احساسی غذا خوردن را با فعالیت های دیگری مانند پیاده روی یا حمام آب گرم جایگزین کنید.

 

راههای-کنترل-وزن-و-کاهش-وزن-بدون-رژیم-غذایی
کنترل وزن و کاهش وزن

 

صبحانه را حذف نکنید

بسیاری از مردم فکر میکنند نخوردن صبحانه راهی عالی برای کاهش کالری است, اما معمولا در طول روز بیشتر غذا می خوردند. کسانی که صبحانه می خورند, موفقیت بیشتری در کاهش وزن پیدا میکنند.

صبحانه خوردن, ما را برای کل روز, پر انرژی نگه می دارد, برای شروع یک کاسه غلات سبوس دار با میوه و لبنیات کم چرب را که وعده کامل و مغذی هستند را امتحان کنید.

موادخوراکی قندی

از خوردن بیشتر شیرینی ها یا محصولات قندی خودداری کنید, زیرا باعث افزایش وزن می شود, البته گاهی اوقات خوردن شیرینی مفید است, اگر چیز شیرینی میخواهید یک فنجان چای بنوشید, یک تکه آب نبات سفت بخورید یا از یک کاسه کوچک بستنی سبک یا ماست یخ زده بخورید.

 

میوه جات و سبزیجات تازه و پر آب بخورید

هندوانه, سالاد و سوپ, این مواد به شما کمک می کنند تا با کالری کمی احساس رضایت بیشتری داشته باشید, بنابراین می توانید وعده غذایی خود را با میوه های پر آب شروع کنید تا غذاهای اصلی خود را کمتر بخورید.

گرسنگی خود را با آب, آب گازدار, مرکبات, شیر بدون چربی یا کم چرب و یا مقدار کمی آب میوه صد درصد طبیعی میل کنید. همچنین می توانید یک لیوان آب سبزیجات مغذی و کم کالری را امتحان کنید تا اگر بین وعده های غذایی گرسنه شدید, شما را نگه دارد, می توانید ناهار خود را با سالاد سبزیجات یا کاسه سوپ بر پایه آبگوشت شروع کنید.

 

سبزیجات-تازه-در-کنترل-وزن-و-کاهش وزن

 

آب بنوشید

بدن شما به آب نیاز دارد, آب نه تنها سموم را از بدن تان دفع می کند, بلکه برای چربی سوزی نیز ضروری است, علاوه بر اینها زمانی که به بدن خود به اندازه کافی آب نمی دهید, آب بیشتری را حفظ خواهید کرد.

 

نوشیدن-آب-در-کنترل-وزن-و-کاهش-وزن

 

غذاهای فیبردار بیشتر بخورید

زیرا خوردن این غذاها باعث کاهش وزن می شود, تحقیقات نشان می دهد کسانی که غذاهای فیبردار را بیشتر می خورند باعث کاهش وزن خود شده اند.

مصرف سبزیجات, میوه ها, غلات و حبوبات که سرشار از فیبر هستند را افزایش دهید, این به شما کمک می کند تا با کالری کم, احساس رضایت بیشتری داشته باشید و از خوردن بیشتر جلوگیری کنید, از نان, پاستا, غذاهای سرخ شده, برنج سفید, ساندویچ و لبنیات خودداری کنید.

یک دفترچه یادداشت غذایی داشته باشید

داشتن یک دفترچه غذایی به شما کمک می کند تا ببینید کجا اشتباها, غذا خوردید و مکان هایی که باعث اضافه وزن شما به خاطر خوردن غذا شده است را ببینید. بیشتر مردم تعداد کالری هایی را که میخورند نادیده می گیرند.

در هر وعده غذایی پروتئین مصرف کنید

افزودن یک منبع پروتئین بدون چربی یا کم چرب برای کنترل وزن و کاهش وزن, مانند ماست کم چرب, کمی آجیل, کره بادام زمینی, تخم مرغ, گوشت بدون چربی و لوبیا به هر وعده غذایی و میان وعده به شما کمک می کند تا مدت طولانی احساس سیری کنید در نتیجه احتمال پرخوری کمتری داشته باشید.

 

سالم-غذا-خوردن-در-کنترل-وزن-و-کاهش-وزن
غذاهای حاوی امگا 3 در جلوگیری از افتادگی و شل شدگی پوست

 

وعده های کوچکتر را بیشتر بخورید

با خوردن وعده های کوچکتر غذا, متابولیسم شما را افزایش می یابد و در عین حال تضمین میکند که برای مدتی طولانی تر سیر هستید.

متخصصان خوردن وعده های غذایی و میان وعده های کوچک مکرر ( هر 3 تا 4 ساعت) برای ثابت نگه داشتن سطح قند خون و جلوگیری از افراط در مصرف غذا توصیه می کنند.

به طور مرتب ورزش کنید

برای کنترل وزن و کاهش وزن, پیاده روی یا آهسته دویدن کالری و چربی بدن شما را می سوزاند, این ورزش بسیار آسان و ساده است که می توانید به طور منظم آن را انجام دهید, پیاده روی سریع یا دویدن به مدت 30 دقیقه در صبح یا عصر انجام دهید.

 

ورزش-کردن-در-کنترل-وزن-و-کاهش-وزن

 

سالم غذا بخورید

برای کنترل کاهش وزن بدون رژیم غذایی, از غذای خود لذت ببرید مهم این است که از غذای خود لذت ببرید.

غذاهایی با بافت, عطر, طعم و رنگ مختلف را امتحان کنید تا حواس شما برانگیخته شود و گرسنگی شما را سیر کند, با این کار می توانید هوس خود را کم کنید و سالم غذا بخورید.

انگیزه داشته باشید

اگر به طور منظم با انگیزه بمانید, رسیدن به اهداف کاهش وزن بسیار آسان تر می شود, به عنوان مثال کتاب های الهام بخش بخوانید یا ویدیو ها و عکس هایی را نگاه کنید که میخواهید بدن شما آن فرم را داشته باشد.

 

4.9/5 - (13 امتیاز)

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا