طرز تهیه بستنی سنتی کش دار بسیار خوشمزه با ثعلب

بستنی زعفرانی سنتی به روش بازاری

فهرست مطالب

 

بستنی زعفرانی سنتی یکی از قدیمی ترین و خوشمزه ترین بستنی های ایرانی است که بیشتر در فصل تابستان تهیه میشود و طرفداران بسیاری دارد, این بستنی سنتی خوشمزه را معمولا در کنار فالوده هم سرو میشود, شما میتوانید آن را به راحتی در منزل تهیه و میل کنید.

مواد اولیه برای تهیه بستنی زعفرانی

شیر پر چرب:  2 لیوان

شکر:   3.4 (سه چهارم) لیوان

ثعلب:  2 قاشق غذاخوری

گلاب:   1.5 (یک پنجم) لیوان

خامه صبحانه:   1.4(یک چهارم) لیوان

مقداری خلال پسته و خامه برای داخل بستنی

زعفران:  به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه بستنی زعفرانی سنتی با خامه 

این بستنی خوشمزه زعفرانی با تکه های خامه درون بستنی و ثعلب برای کش دار شدن و قوام بستنی تهیه میشود.

در مرحله اول, برای تهیه این بستنی خوشمزه ابتدا شیر را روی حرارت متوسط قرار دهید, بعد ثعلب رو با شکر مخلوط کنید و طی 4 مرحله به شیر اضافه کنید و در هر مرحله خوب هم بزنید تا ثعلب خوب حل شود.

در مرحله دوم, 3 قاشق از مواد بستنی را به مقداری از خامه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا خامه نبُرد. سپس خامه را به شیر اضافه کنید,  تقریبا به مدت 10 دقیقه خوب هم بزنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شود.

در مرحله سوم, زعفران و گلاب را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود, به مدت زمان 15دقیقه هم بزنید, در این مرحله هم زدن بسیار مهم است, سپس مواد را درون ظرفی ریخته و بعد از کمی خنک شدن دوباره خوب هم بزنید تا یکدست شود.

 

بستنی-سنتی-کش-دار-با-ثعلب

 

در مرحله چهارم, مقداری خامه را درون نایلون ریخته, آن را صاف کنید تا ضخامت خامه کم شود, سپس به مدت زمان 10 الی 15 دقیقه درون فریزر قرار دهید تا سفت شود.

در مرحله پنجم, به مدت نیم ساعت ظرف را در فریزر قرار دهید سپس خارج کنید و هم بزنید, شما باید 7 مرتبه و به ترتیب هر نیم ساعت (30دقیقه) به نیم ساعت (30دقیقه) بستنی را از فریزر خارج کرده و هم بزنید.

بعد از اینکه بستنی کمی خودش را گرفت و سفت شد, خامه را از فریزر درآورده و آن را خرد کنید, ابتدا کمی از خامه را با بستنی مخلوط کنید, سپس ظرف بستنی را به مدت 5 الی 6 ساعت درون فریزر قرار دهید تا کاملا سفت و آماده سرو شود, بقیه خامه سفت شده را در زمان آماده شدن بستنی سنتی برای تزیین اضافه کنید.

نکته آشپزی بستنی سنتی زعفرانی

برای اینکه بستنی یخ نزند زمانی مایع بستنی روی حرارت است به خوبی هم بزنید.

در تهیه بستنی زعفرانی میتوانید مطابق با ویدیو آموزشی خامه را به مواد بستنی اضافه نکنید اما برای بهتر شدن طعم بستنی بهتر است که مقداری از خامه را در حین تهیه بستنی حذف نکنید.

برای اینکه بستنی کش دار شود استفاده از ثعلب توصیه میشود.

برای خوشمزه تر شدن و تزیین بستنی سنتی زعفرانی میتوانید مقداری پسته خرد شده به آن اضافه کنید.

 

5/5 - (2 امتیاز)

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا