با خواص شگفت انگیز شیر بادام و طرز تهیه آن آشنا شوید

خواص شیر بادام

فهرست مطالب

 

شیر بادام یک نوشیدنی مغذی و کم کالری است که از مخلوط و آسیاب بادام و آب تهیه می شود, همچنین به عنوان جایگزین خوب و مناسب برای شیرحیوانی و مناسب برای افراد گیاه خوار است همچنین برای کسانی که به شیر و لبنیات حساسیت دارند بسیار مناسب است.

1.کالری کم

یکی از فواید شیربادام این است که کالری کمی دارد, خیلی از افراد فکر می کنند چون بادام کالری زیادی دارد پس شیر بادام نیز کالری زیادی دارد, اما به دلیل فرآوری شیر بادام تنها فقط بخش کمی از بادام در شیر است, بنابراین برای افرادی که می خواهند کاهش کالری و کاهش وزن داشته باشند عالی است.

شیربادام که شیرین نشده است شکر کمی دارد, بسیاری از انواع تجاری این شیر با قند های اضافه طعم دار شده است. پس حتما باید برچسب غذایی محصولاتی که خریداری می کنید را چک کنید.

2.سرشار از ویتامین E

شیربادام سرشار از ویتامین E است, این شیر حتی یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که با التهاب و استرس در بدن مبارزه می کند, این ماده در برابر بیماری های قلبی و سرطان کمک می کند, همچنین در سلامت استخوان و چشم مفید است.

همچنین ویتامین E موجود در این ماده در سلامت مغزنقش دارد, حتی خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد و پیشرفتش را کند می کند.

3.کلسیم موجود در شیربادام

کلسیم یک ماده مهم در سلامت استخوان ها است و باعث کاهش ابتلا به شکستگی و پوکی استخوان می شود. همچنین کلسیم برای عملکرد بهتر قلب و اعصاب, ماهیچه ها ضروری است.

این شیر بدون لاکتوز است و برای کسانی که تحمل لاکتوز را ندارند ضروری است.

4.بیماران کلیوی

این شیر مقدار کمی فسفر و مقدار متوسط پتاسیم دارد, افرادی که به بیماری کلیه مبتلا هستند دلیل زیاد فسفر و پتاسیم از مصرف شیر خودداری می کنند, چون کلیه های آنها نمی توانند مواد مغذی این مواد را دفع کنند, این خطر وجود دارد که آن مواد در خون باقی بمانند.

با این حال شیربادام برای افرادی که به دلیل بیماری کلیوی میخواهند میزان مصرف پتاسیم و فسفر خود را کاهش دهند بهتر است.

5.شیربادام در روشن شدن پوست

از خواص شیربادام باعث روشن و درخشان شدن پوست شما می شود, شیر بادام دارای 50 درصد از مقدار روزانه ویتامین E است که حاوی آنتی اکسیدانی برای سلامتی پوست است.

 

خواص-شیر-بادام-در-روشن-شدن-پوست

 

6.بهبود میگرن و سردرد با شیربادام

باعث جلو گیری از سردرد و میگرن می شود, همیشه یادتان باشد که هر زمان استرس داشتید بعد آن حتما سردرد و میگرن خواهید داشت, از خواص شیربادام سردرد شما را کاهش می دهد و باعث بهبود آن می شود.

7.تقویت عضلات با شیربادام

از خواص شیربادام که باعث قوی شدن و تقویت عضلات می شود. در شیر بادام ویتامین های گروه B که برای رشد ماهیچه عالی است.

همچنین شیربادام به دلیل وجود ویتامین A و D و کلسیم, باعث تقویت و استحکام عضلات و استخوان ها در دوران بارداری  شده و از پوکی استخوان بعد از زایمان جلوگیری میکند, پروتئین موجود در شیر بادام باعث  رشد و تقویت عضلات جنین می شود.

 طرز تهیه شیربادام

 

 

+  1  لیوان بادام

+  2.5  لیوان آب

+  دارچین  به مقدار لازم

+  عسل یا شکر به مقدار کم

بادام را یک شب خیس کنید و روز بعد پوست آن باید آسان جدا شود, سپس بادام را پوست بگیرید و درون مخلوط کن ریخته و آب را به آن اضافه کنید.

 

 

پس از مخلوط شدن حالت خمیری پیدا میکند, آن خمیر را درون یک پارچه توری ریخته (فیلتر میکنیم) و درون یک ظرف بریزید . مایعی که داخل ظرف است همان شیر بادام است.

نکته:همچنین میتوانید طبق دستور ویدیویی که قرار داده شده برای شما شیر بادام را تهیه کنید.

 

اگه از این مقاله راضی بودید امتیاز دهید:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا