آموزش طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی برای انواع پیتزا

خمیر پیتزا خانگی به روش آسان 

فهرست مطالب

 

طرز تهیه خمیر پیتزا به ساده ترین روش در این مقاله قرار داده شده است که میتوانید به راحتی این خمیر پیتزا را به چند روش در منزل تهیه کنید و برای تهیه انواع پیتزا استفاده کنید.

مواد اولیه خمیر پیتزا

آرد سفید:  500 گرم

آب:  250 گرم

روغن مایع:  40 گرم

شکر:   5 گرم

نمک:   1 قاشق چایخوری سر خالی

بکینگ پودر:   نصف قاشق چایخوری

مخمر (مایه خمیر)   نصف قاشق چایخوری

 

 

طرز تهیه خمیر پیتزا ساده برای انواع پیتزا

برای تهیه خمیر پیتزا خانگی و سریع ابتدا, آرد, شکر, نمک, بکینگ پودر, مخمر را با هم ترکیب میکنیم, توجه داشته باشید میتوانید با همزن دستی و با دست خمیر را تهیه کنید یا با همزن برقی که خمیر ساز هم دارند این خمیر پیتزا را درست کنید.

در مرحله دوم آب را کم کم به مواد خشک اضافه میکنیم و هم میزنیم تا مواد حالت خمیری پیدا کند در زمانی که آب را اضافه میکنیم روغن هم در چند مرحله اضافه میکنیم و دوباره هم میزنیم تا خمیری شکل شود.

 

خمیر-پیتزا-ساده-خانگی

 

در مرحله آخر با دست خمیر را کمی ورز میدهیم تا منسجم و یکدست شود, سپس روی ظرف یک سلفون میکشیم و به مدت 1 تا 2 ساعت کنار میگذاریم تا مخمر عمل کند و خمیر حجیم شود.

پس از اینکه خمیر حجیم شد و به اصطلاح عمل آمد, بر روی یک سطح صاف مثل تخته مقداری آرد بپاشید و خمیر را از ظرف خارج کرده و کمی ورز دهید و به دلخواه ان را به دو یا سه قسمت تقسیم کنید و سپس آنها را پهن کنید و برای تهیه پیتزا استفاده کنید.

 

آموزش-درست-کردن-خمیر-برای-انواع-پیتزا

 

نکته: میتوانید مخمر (مایه خمیر) را به صورت جداگانه با شکر و یک لیوان آب مخلوط کرده و چند دقیقه کنار بگذاریم تا مخمر فعال شود و سپس به مواد خشک اضافه کنیم.

 

4.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا