طرز تهیه پیتزا قارچ و سوسیس خوشمزه و خانگی

پیتزا سوسیس و قارچ ساده 

فهرست مطالب

 

پیتزا یکی از انواع فست فودها است که در همه سنین طرفداران خودش را دارد, پیتزا به روش های مختلفی درست میشود که در این مقاله یک نوع پیتزا با قارچ و سوسیس تهیه میشود که در عین خوشمزه گی دستور پخت بسیار آسان دارد.

مواد اولیه پیتزا قارچ و سوسیس

قارچ:   5 عدد

پیاز:  1 عدد کوچک

سوسیس معمولی هر نوع به دلخواه:   1 عدد

فلفل دلمه ای:    1 عدد کوچک

ادویه پیتزا  (پودر سیر, فلفل سیاه, آویشن) :    به مقدار دلخواه

سس گوجه فرنگی:   1 قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا:   1 بسته

طرز تهیه پیتزا با سوسیس و قارچ

مرحله اول در تهیه این پیتزا, درون تابه مقداری روغن ریخته و سوسیس را به صورت حلقه ای برش داده و درون تابه سرخ میکنیم و درون ظرفی, کنار میگذاریم.

قارچ را به صورت ورقه ای خرد میکنیم, فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد میکنیم, پیاز را به صورت نواری باریک خرد میکنیم و تمامی مواد را درون تابه میریزیم و کمی تفت میدهیم ادویه ها فلفل سیاه, پودرآویشن, پودر سیر را به سبزیجات اضافه میکنیم و تفت میدهیم تا تمامی سبزیجات مزه دار شود اما سبزیجات له نشود و تازگی خودشان را از دست ندهند.

نکته آشپزی: میتوانید از ذرت تازه یا کنسروی برای این پیتزا استفاده کنید, همچنین میتوانید تمامی سبزیجات را ریز خرد کنید و صورت تازه نه تفت داده شده, درون پیتزا استفاده کنید.

این پیتزا را میتوان با سوسیس رنده شده یا باریک و فلفل دلمه ای های نواری ریز شده, درست کرد, خرد کردن سبزیجات را به دلخواه خودتان میتوانید تغییر دهید.

برای خمیر پیتزا میتوانید آن را در خانه درست کنید که طرز تهیه خمیر پیتزا در دیگر مقالات سایت نوشته شده است, همچنین میتوانید به صورت آماده از فروشگاهها  بخرید.

درون قالب پیتزا کمی روغن میریزیم و چرب میکنیم سپس خمیر را درون قالب پیتزا پهن میکنیم, بر روی خمیر کمی سس قرمز میریزیم و با قاشق در تمام سطح خمیر سس را پهن میکنیم.

 

مراحل-آموزش-پیتزا-سوسیس-و-قارچ

 

مقداری از پنیر پیتزا را روی سس میریزیم تا تمام سطح قالب را بپوشاند سپس از مواد پیتزا سوسیس که از قبل آماده کردیم بر روی پنیر پیتزا ریخته و سوسیس حلقه ای را بر روی سبزیجات میچینیم و بقیه پنیر پیتزا را بر روی تمامی مواد ریخته به طوری سطح مواد را بپوشاند.

برای کشسانی شدن پنیر پیتزا میتوانید مقداری آب بر روی پنیر اسپری کنید, در انتها قالب پیتزا را درون فر در دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت زمان 30 دقیقه قرار میدهیم تا کاملا آماده شود, برای طلایی شدن سطح پنیر پیتزا ممیتوانید گریل را به مدت زمان 1 تا 2 دقیقه روشن کنید.

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا