طرز تهیه دلمه کلم برگ خانگی خوشمزه

دلمه کلم برگ خانگی با دستور پخت آسان

فهرست مطالب

 

دلمه کلم برگ سفید یکی از خوشمزه ترین دلمه هاست که به آسانی با کلم برگ سفید تهیه میشود, این دلمه را میتوان بدون گوشت و با گوشت تهیه کرد و در وعده های غذای اصلی یا به عنوان پیش غذا از دلمه کلم برگ در مهمانی ها و دورهمی و برای اعضای خانواده میتوان درست کرد.

مواد اولیه دلمه کلم برگ

کلم برگ‌ کوچک یا متوسط:   1 عدد

گوشت چرخ کرده:   200 گرم

برنج نیم پز:   1 لیوان

شیر:   1 لیوان

آب:   به میزان لازم برای پخت کلم برگ

لپه کاملا پخته شده:    نصف لیوان

پیاز:  1 عدد

نمک و فلفل سیاه:  به مقدار دلخواه

رب گوجه فرنگی:   2 قاشق غذاخوری

سبزی معطر دلمه:   250 گرم (مرزه, ترخون, نعنا, جعفری, گشنیز, شوید)

بهترین طرز تهیه دلمه کلم برگ

برای تهیه دلمه کلم برگ ابتدا, درون یک قابلمه متوسط مقداری آب بریزید, سپس سرِ کلم برگ را جدا میکنیم و داخل آب قرار میدهیم و داخل کلم برگ یا به اصلاح داخل شکم کلم برگ را با شیر پر میکنیم و درِ قابلمه را میگذاریم تا به خوبی بپزد.

در مرحله دوم, یک تابه بر روی شعله گاز قرار میدهیم و کمی روغن درون آن میریزیم, پیاز را نگینی خرد کرده و درون تابه میریزیم‌ و تفت میدهیم تا سبک شود.

گوشت چرخکرده را به پیازها اضافه میکنیم و تفت میدهیم, نمک و فلفل سیاه را اضافه میکنیم, در انتها لپه پخته شده و برنج نیم پز شده را اضافه کرده و هم میزنیم تا تمامی مواد دلمه کلم برگ با هم مخلوط شده و طعمدار شود سپس از روی شعله برداشته و اجازه میدهیم تا کمی خنک شود.

در مرحله سوم, کلم برگ را از داخل قابلمه برداشته و اجازه میدهیم خنک شود, سپس برگهای کلم را جدا کرده و با دست کلم برگ را درون یک فنجان قرار میدهیم تا بتوانیم از مواد دلمه آنها را پر کنیم.

 

غذای-خوشمزه-دلمه-کلم-برگ

 

پس از پُر کردن برگها با مواد دلمه خوشمزه با کلم برگ آنها را میپیچیم, درون یک قابلمه متوسط چند برگ کلم قرار میدهیم سپس دلمه هایی که پیچیده ایم را درون قابلمه ردیفی قرار میدهیم تا قابلمه پر شود.

در مرحله آخر, یک قابلمه کوچک بر روی شعله گاز قرار میدهیم و رب گوجه فرنگی را با کمی آب مخلوط میکنیم تا کمی رقیق شود, ادویه نمک و فلفل را اضافه میکنیم و اجازه میدهیم جوش بیاید, سپس بر روی دلمه های درون قابلمه ریخته و درِ قابلمه را میگذاریم.

قابلمه را بر روی شعله ملایم گاز قرار میدهیم و اجازه میدهیم تا به مدت زمان زمان 30 تا 45 دقیقه دلمه ها کاملا پخته شوند و آماده سرو شوند.

نکته: اگر دلمه را شیرین دوست دارید میتوانید به سس دلمه کمی شکر و سرکه اضافه کنید.

 

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا