بهترین طرز تهیه سوپ جو با مرغ به روش رستورانی

 سوپ جو خوشمزه رستورانی

فهرست مطالب

 

سوپ جو با سینه مرغ ریش شده یکی از انواع غذاهای آبکی و خوشمزه هست که به عنوان پیش غذا حتی غذای اصلی تهیه میشود.

همچنین در فصل سرد سال مثل پاییز و زمستان بیشتر از این سوپ خوشمزه در خانه درست میشود زیرا یک غذای گرم و آبکی و سرشار از انواع ویتامین ها است که باعث پیشگیری و بهبود انواع بیماری هایی همچون سرماخوردگی میشود.

مواد اولیه سوپ جو خانگی

جو پوست کنده درسته:   1 لیوان

بلغور جو:   1.2 (یک/دوم) لیوان

رب گوجه فرنگی:   1 قاشق غذاخوری

هویج:    2 عدد

جعفری خرد شده:     1.2 (یک/دوم) لیوان

سینه مرغ:   1 تکه

عصاره گوشت یا مرغ:    1 عدد (اختیاری است)

پیاز رنده شده متوسط:     1 عدد

کره:    نصف قالب 50 گرمی

میتوانید به جای کره از روغن هم استفاده کنید

نمک و فلفل:   به مقدار دلخواه

 

 

طرز تهیه سوپ جو رستورانی با مرغ

مرحله اول

برای تهیه این سوپ خوشمزه ابتدا, بلغور جو و جو پوست کنده را حتما از شب قبل خیس کنید, سپس یک قابلمه متوسط روی شعله ملایم قرار میدهیم, کره یا دو قاشق روغن و پیاز رنده شده را درون قابلمه میریزیم و کمی تفت میدهیم.

مرحله دوم

یک تکه سینه مرغ را اضافه کرده و دوباره هم میزنیم تا مرغ و پیاز با هم کمی تفت داده شوند, سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت میدهیم و در انتها جو درسته و بلغور جو را اضافه میکنیم.

 

سوپ-جو-مجلسی

 

مرحله سوم

یک عصاره مرغ یا گوشت (در صورت تمایل میتوانید عصاره را حذف کنید, تفاوتی در طعم سوپ ایجاد نخواهد کرد) درون یک لیتر آب ریخته و هم میزنیم تا عصاره درون آب حل شود, سپس  آن را درون قابلمه سوپ جو میریزیم و در قابلمه میگذاریم و اجازه میدهیم تا کمی بپزد.

مرحله چهارم

توجه کنید هر چند دقیقه در قابلمه برداشته و مواد را هم بزنید تا جو ته نگیرد, اگر آب اضافه شده به مواد کم بود میتوانید دوباره آب جوشیده اضافه کنید, زیرا سوپ نباید سفت شود بلکه باید غلظت داشته باشد.

 

 

مرحله پنجم

بعد از 30 دقیقه پخت سوپ جو, سینه مرغ را درآورده و ریش ریش کنید و دوباره درون قابلمه بریزید و هم بزنید تا همه مواد ترکیب شوند.

مرحله ششم

سپس هویج رنده شده و سبزی سوپ, نمک و فلفل سیاه  را اضافه کنید و هم بزنید و در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید با شعله کم سوپ به خوبی بپزد و غلیظ شود.

 

 

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا