چگونه رولت سیب زمینی شکم پر با گوشت درست کنیم؟

رولت سیب زمینی شکم پر 

فهرست مطالب

 

رولت سیب زمینی با گوشت از جمله غذاهای بسیار خوشمزه و مورد پسند همه افراد است  که از این غذا به عنوان پیش غذا و حتی غذای اصلی تهیه و میل میکنند, در تهیه رولت سیب زمینی شکم پر با گوشت چرخکرده از پنیر چدا رنده شده استفاده شده است که طعم بهتری به این غذا می دهد.

مواد اولیه رولت سیب زمینی 

سب زمینی متوسط:  3 عدد

پنیر چدار رنده شدن:  1.5 لیوان (یک و نیم لیوان)

جعفری:  1 دسته کوچک

تخم مرغ:  2  عدد

نمک و فلفل:  به مقدار دلخواه

برای مواد میانی رولت

گوشت چرخ کرده:  300 گرم

پیاز: 1 عدد

فلفل قرمز:   1 عدد

فلفل سبز:   2 عدد

گوجه فرنگی:   1 عدد

رب گوجه فرنگی:   1 قاشق غذاخوری

آب:   1.2 استکان (یک/دوم)

نمک, فلفل و پاپریکا:   به مقدار دلخواه

 

 

طرز تهیه رولت سیب زمینی با گوشت چرخکرده

سیب زمینی ها را پوست بگیرید و بشویید سپس آنها را با دنده درشت رنده کنید, آب سیب زمینی را گرفته و داخل ظرف مناسبی بریزید, تخم مرغ, پنیر چدار رنده شده, جعفری خرد شده, نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

سپس مواد سیب زمینی  رولتی را روی سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده شده, پهن کنید و آن را در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه به مدت 20 دقیقه قرار دهید.

 

آموزش-رولت-سیب-زمینی-و-گوشت-خوشمزه

 

داخل تابه ای مناسب روغن زیتون بریزید و گوشت چرخ کرده را در آن تفت دهید سپس پیاز خرد شده, فلفل سبز و قرمز خرد شده را اضافه و سرخ کنید.

رب گوجه را نیز اضافه کنید, گوجه فرنگی ها را نگینی خرد کنید و به همراه نمک، فلفل, پاپریکا و نصف استکان آب به مواد تابه اضافه کنید و اجازه دهید 5 دقیقه به همین شکل پخته شود.

 

 

در مرحله آخر جعفری را اضافه و از روی اجاق بر دارید سپس سیب زمینی که زیر و رویش کامل سرخ شده را از فر در بیارید و مایع گوشت رولت سیب زمینی شکم پر را روی سیب زمینی بریزید و به کمک کاغذ روغنی سیب زمینی را به شکل رول بپیچید و روی رول, پنیر چدار رنده شده بریزید و در فر در دمای 180 درجه تا وقتی که سطح رولت سرخ  و طلایی شود, قرار دهید.

 

5/5 - (3 امتیاز)

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا