چطور یک شنیسل مرغ ساده و خوشمزه درست کنیم؟

ساده ترین شنیسل مرغ چرخکرده

فهرست مطالب

 

شنیسل مرغ یک غذای خوشمزه که ماده غذایی و اصلی آن مرغ می باشد و به راحتی در چند مرحله ساده میتوانید این غذای فوری را تهیه و میل کنید, شنیسل مرغ را با سینه مرغ درست میکنند, ابتدا سینه مرغ را از وسط به دو تکه تقسیم کرده و با گوشتکوب یا پشت کارد آشپزخانه, بر روی آن میکوبند تا کمی پهن شود و بافت نازک و نرم داشته باشد.

مواد اولیه شنیسل مرغ ساده

سینه مرغ بدون استخوان:  2 تکه

آرد سوخاری:  1 لیوان

آرد سفید:  1 لیوان

تخم مرغ:  2 عدد

پیاز:  1 عدد

آبلیمو:  2 قاشق غذاخوری

نمک, پودر سیر و فلفل:  به مقدار دلخواه

 

 

 

طرز تهیه شنیسل مرغ  با آرد سوخاری

برای تهیه این شنیسل خانگی با مرغ ابتدا, سینه مرغ را به صورت افقی برش بزنید و بعد بین دو تا کیسه فریزر قرار دهید و با بیفتک کوب یا پشت کارد آشپزخانه کمی به آرامی بکوبید تا نازک و یکدست شود.

اکنون با پیاز خرد شده, آبلیمو, نمک, فلفل و پودر سیر, سینه مرغ را طعم دار کنید و چند ساعت درون یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

 

 

تخم مرغ ها را درون ظرفی شکسته و با چنگال هم بزنید, در ظرفی دیگر کمی آرد سفید و درظرفی دیگر پودر سوخاری بریزید. اکنون فیله های طعم دار شده را به ترتیب در آرد سفید قرار دهید تا کاملا با آرد آغشته شود.

 

شنیسل-مرغ-به-روش-ساده

 

سپس درون تخم مرغ قرار دهید تا با تخم مرغ آغشته شود, در مرحله سوم داخل ظرف پودر سوخاری قرار دهید و کاملا با پودر سوخاری آغشته شود.

درانتها شنیسل مرغ آماده را درون تابه ای سرخ کنید, ابتدا یک طرف شنیسل را سرخ کنید و چند دقیقه صبر کنید سپس طرف دیگر شنیسل مرغ را سرخ کرده و درون ظرفی قرار دهید و با سبزیجات تزیین کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا