با خوشمزه ترین کدو سبز شکم پر رژیمی آشنا شوید

کدو شکم پر رژیمی بسیار خوشمزه

فهرست مطالب

 

کدو سبز شکم پر از غذاهای رژیمی و پرخاصیت است که میتوانید در وعده ناهار یا شام تهیه و میل کنید, در این غذا از مواد غذایی پرخاصیت و در عین حال کم کالری و سیر کننده استفاده شده است, این غذای خوشمزه را میتوانید با نان میل کنید.

مواد اولیه کدو شکم پر

کدو سبز:   3 عدد

پیاز:  1 عدد

سیر:  1 حبه

زردچوبه, نمک, فلفل, دارچین, آویشن, جعفری خشک:    به مقدار دلخواه

گوشت چرخ‌کرده یا سویا:   200 گرم

مواد لازم برای سس

رب گوجه فرنگی:  2 قاشق غذاخوری

نمک, فلفل:  به مقدار دلخواه

سیر:  1 حبه رنده

آبلیمو:  2 قاشق غذاخوری

زعفران:   1 قاشق غذاخوری

روغن گیاهی:  به مقدار دلخواه

آب:   1 لیوان

طرز تهیه کدو سبز شکم پر رژیمی با گوشت چرخکرده

برای تهیه این غذای خوشمزه کدو شکم پر ابتدا, پیاز ها را ریز خرد میکنیم و درون ماهیتابه کمی روغن میریزیم و پیازهای خرد شده را داخل ماهیتابه کمی تفت میدهیم.

در مرحله بعد, گوشت چرخ شده یا (سویا به دلخواه) را اضافه کرده و با پیاز به خوبی تفت میدهیم, سپس نمک و فلفل و زردچوبه, پودر آویشن را اضافه میکنیم و دوباره به خوبی تفت میدهیم.

 

آموزش-آشپزی-کدو-سبز-شکم-پر-رژیمی-خوشمزه

 

رب گوجه فرنگی و جعفری خشک را اضافه میکنیم و هم میزنیم تا تمامی مواد به خوبی با هم مخلوط و طعم دار شود, در انتها شعله گاز را خاموش میکنیم و مواد میانی کدو شکم پر را کنار میگذاریم تا کمی خنک شود.

در مرحله بعد, سر و انتهای کدو را برش میدهیم, میتوانید کدوها را به دو قسمت تقسیم کرده و سپس با یک چاقو داخل کدوها را خالی میکنیم و درون ماهیتابه کمی روغن میریزیم و کدوها را درون تابه کمی سرخ میکنیم.

 

 

از مواد میانی کدوی شکم پر, که از قبل درست کردیم داخل کدو های سرخ شده را پر میکنیم و درون یک ظرف قرار میدهیم.

برای تهیه سس کدو شکم پر رژیمی, سیر را درون ماهیتابه با کمی روغن تفت میدهیم, سپس رب گوجه فرنگی, نمک و فلفل, آبلیمو, زعفران را اضافه کرده و در انتها یک لیوان آب را اضافه میکنیم و هم میزنیم تا مواد سس کدو شکم پر رژیمی ما به خوبی مزه دار و کمی غلیظ شود.

از مواد سس که آماده کرده ایم, بر روی ظرف کدوهای شکم پر میریزیم و درِ ظرف را میگذاریم, سپس ظرف را بر روی حرارت با شعله کم قرار میدهیم تا به خوبی بپزد, پس از تقریبا به مدت زمان 45 دقیقه تا 1 ساعت کدو شکم پر آماده است.

 

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا