سوپ رژیمی مرغ و سبزیجات چربی سوز و خوشمزه

سوپ رژیمی چربی سوز مرغ و سبزیجات

فهرست مطالب

 

سوپ رژیمی مرغ و سبزیجات یکی از انواع سوپ های خوشمزه و در عین حال چربی سوز است که برای رژیم های لاغری و تناسب اندام درست میشود, سبزیجاتی که در این سوپ استفاده شده است دارای کالری کم است و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد در نتیجه باعث کاهش وزن میشود.

مواد اولیه سوپ سبزیجات رژیمی

هویج خرد شده:   5 عدد

پیازچه خُرد شده:    3 عدد

فلفل سبز شیرین خُرد شده:   1 عدد

کرفس خُرد شده:   1 لیوان

قارچ خُرد شده:   1 لیوان

آب:    5 لیوان

سینه مرغ:    1 عدد

روغن زیتون:    3 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل:    به مقدار دلخواه

طرز تهیه سوپ رژیمی مرغ و سبزیجات چربی سوز

یک قابلمه متوسط روی شعله متوسط گاز قرار میدهیم سپس 5 لیوان آب را درون قابلمه میریزیم تا جوش بیاید, همچنین یک تابه بر روی شعله دیگری گاز قرار داده و هویج و کرفس را به صورت نگینی خرد میکنیم و درون تابه میریزیم.

درون تابه مقداری روغن زیتون میریزیم و سبزیجات را کمی تفت میدهیم, سپس فلفل سبز شیرین را ریز خرد میکنیم و به بقیه مواد اضافه میکنیم.

پیازچه را ریز خرد میکنیم و به مواد سوپ مرغ و سبزیجات رژیمی اضافه میکنیم و تمامی سبزیجات را هم میزنیم, در انتها قارچ را به صورت ورقه ای یا مکعبی کوچک به دلخواه خرد میکنیم و به بقیه مواد اضافه کرده و هم میزنیم و کمی تفت میدهیم.

سینه مرغ را به تکه های کوچک مکعبی خرد میکنیم و زمانی که آب جوشید, درون قابلمه میریزیم, سپس شعله گاز را کم میکنیم و سبزیجاتی که از قبل تفت داده ایم را درون قابلمه میریزیم و هم میزنیم.

در انتها نمک و فلفل را اضافه میکنیم و درِ قابلمه را میگذاریم تا سوپ رژیمی سبزیجات ما به خوبی پخته شود, دقت کنید که سوپ به اندازه ای بپزد که سبزیجات بافت خودشان را از دست ندهند و له نشوند.

پس از پخت سوپ سبزیجات رژیمی و مرغ میتوانید آن را درون یک کاسه بریزید و با سبزیجات تازه مثل جعفری یا اسفناج تزئین کنید.

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا