دستور خوشمزه کوفته رژیمی با گوشت و سبزیجات

کوفته رژیمی با سبزیجات

فهرست مطالب

 

کوفته رژیمی با گوشت و سبزیجات, یک غذای خوشمزه است که برای همه افراد به خصوص کسانی که در رژیم غذایی و رژیم لاغری هستند و افرادی که ورزش میکنند و همچنین افرادی که به دنبال تناسب اندام  بدون ورزش هستند مناسب می باشد.

مواد لازم کوفته با گوشت و سبزیجات

سیب زمینی:  2 عدد

هویج:  2عدد

فلفل دلمه ای:  2 عدد

فلفل سبز:  1 عدد

نخود فرنگی آب پز:   1 فنجان

پیاز کوچک:  3 عدد کوچک

سیر:  4 حبه

برای تهیه کوفته رژیمی

گوشت چرخ کرده:   300 گرم

تخم مرغ:   1 عدد

پیاز رنده شده:   1 عدد

سیررنده شده:   2 حبه

آرد سوخاری:   5 قاشق غذاخوری

فلفل:   1 قاشق چایخوری

پاپریکا:  2 قاشق چایخوری

نمک:  1 قاشق چایخوری

برای سس

گوجه فرنگی:  2 عدد

آب داغ:  5 فنجان

پاپریکا:  نصف قاشق چایخوری

آویشن:   1 قاشق چایخوری

نمک:  به مقدار دلخواه

 

کوفته-رژیمی-با-سبزیجات-خانگی
کوفته رژیمی با گوشت

 

 طرز تهیه کوفته رژیمی با گوشت و سبزیجات

برای تهیه این غذای خوشمزه, ابتدا سیب زمینی را پخته و ریز کنید, سپس هویج ها را خرد کرده و تفت داده و به سیب زمینی ها اضافه کنید, فلفل دلمه ای ها را خرد کرده, تفت میدهیم و به سیب زمینی ها اضافه میکنیم.

پیاز های کوچک را تفت داده و به سیب زمینی اضافه کنید, سپس نخود فرنگی را اضافه کنید و دوباره همه مواد را کمی تفت میدهیم و سپس از روی حرارت برداشته و کنار میگذاریم.

گوشت چرخ کرده, تخم مرغ, پیاز رنده شده, یک حبه سیر رنده شده, آرد سوخاری, فلفل, پاپریکا و نمک را درون ظرفی بریزید وخوب مخلوط کنید سپس مواد را خوب ورز داده و به مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید و روی آن را بپوشانید, بعد از مدت زمان سپری شده مواد کوفته رژیمی را از یخچال بیرون آورده و گوشت را به اندازه یک گلوله گرد کنید.

درون تابه مقداری روغن میریزیم و بر روی حرارت قرار میدهیم سپس کوفته های قلقلی را درون روغن کمی سرخ میکنیم, در انتها به سبزیجاتی که از قبل تفت داده بودیم و کنار گذاشته بودیم اضافه میکنیم.

برای تهیه سس, روغن زیتون, پوره گوجه فرنگی یا خرد شده را با هم درون ظرفی مخلوط کنید و رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت دهید, آب را اضافه کنید و سس را روی کوفته رژیمی با سبزیجات بریزید.

ظرف کوفته رژیمی با گوشت را درون فر در دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 25 الی  30 دقیقه بپزید, سپس از غذای کوفته را از  فر خارج کرده و به دلخواه تزیین کنید.

 

5/5 - (3 امتیاز)

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا