خوشمزه ترین کیک زعفرانی با هل خانگی

کیک زعفرانی و هل اسفنجی با سس زعفرانی

فهرست مطالب

 

کیک زعفرانی و هل یکی از انواع کیک های خوشمزه خانگی می باشد که  به دلیل وجود زعفران و هل در طرز تهیه این کیک خوشمزه عطر و طعم بسیار عالی دارد, میتوانید این کیک زعفرانی که با سس مخصوص زعفرانی تهیه میشود و کیک زعفرانی خیس هم نامیده میشود به عنوان کیک عصرانه یا در دورهمی ها و مهمانی ها در کنار چای و شیر و قهوه میل کنید.

مواد اولیه کیک زعفرانی با هل و شیر

آرد سفید قنادی:  2 پیمانه

بکینگ پودر:  1 قاشق چایخوری

هل آسیاب شده:  1 قاشق مربا خوری

تخم مرغ:  3 عدد

وانیل:   نوک قاشق چای خوری

شکر:   1 پیمانه

شیر:  3.4 پیمانه

روغن:   1.2(یک/دوم) پیمانه

زعفران: 3 قاشق غذاخوری

مواد لازم برای سس کیک زعفرانی

شکر:  1.2(یک/دوم) لیوان

شیر:   1.2(یک/دوم) لیوان

نشاسته ذرت:    3 قاشق غذاخوری

زعفران:  1 قاشق غذاخوری

 

 

طرز تهیه کیک زعفرانی و هل مجلسی خوشمزه و خانگی

برای تهیه این کیک خوشمزه ابتدا, آرد, بکینگ پودر, هل  2 تا 3 مرتبه الک میکنیم و کنار می گذاریم, الک کردن آرد باعث میشود تا کیک بافت اسفنجی و نرم پیدا کند.

شکر و تخم مرغ را درون ظرفی ریخته و با دور متوسط همزن هم میزنیم تا مخلوط شوند, سپس وانیل را اضافه کرده و مجدد هم میزنیم تا مواد کیک زعفرانی و هل با هم مخلوط شوند.

در مرحله بعد, روغن مایع, شیر, زعفران دم کرده را به مواد کیک اضافه کرده و خوب هم می زنیم, سپس ترکیب آرد و هل و بکینگ پودر را در چند مرحله اضافه کنید و هم بزنید.

 

کیک-زعفرانی-با-هل-اسفنجی

 

فر را از قبل در دمای 180 درجه سانتیگراد گرم میکنیم, یک قالب کیک آماده میکنیم و کف قالب را آرد پاشی میکنیم, سپس مواد کیک زعفرانی را درون قالب ریخته و ظرف را یک تکان میدهیم تا حبابی داخل کیک باقی نماند.

در انتها کیک را داخل فر در دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 40 تا 50 دقیقه قرار دهید تا خوب پخته شود,  با یک خلال دندان یا چاقو داخل کیک فرو برید اگر مواد کیک به چاقو یا خلال دندان نچسبید, کیک آماده است.

 

 

درمدت زمانی که کیک داخل فر است, سس زعفرانی برای تزیین روی کیک را آماده کنید.

 

کیک-زعفرانی-خیس-و-هل

 

ابتدا شکر, شیر, نشاسته ذرت و زعفران دم کرده را مخلوط کرده و روی حرارت ملایم بگذارید تا به غلظت فِرِنی برسد, سپس شعله را خاموش کنید تا کمی خنک شود.

بعد از پخت کیک آن را از فر بیرون آورده و از قالب خارج کنید سپس از سس زعفرانی بر روی کیک زعفرانی خوشمزه با هل بریزید تا کیک با سس پوشیده شود.

نکته: این کیک زعفرانی با هل را میتوانید بدون سس زعفرانی هم درست کنید.

 

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا