خوشمزه ترین کیک شکلاتی خیس با پخت آسان

آموزش کیک خیس شکلاتی حرفه ای

فهرست مطالب

 

کیک شکلاتی خیس یکی از انواع کیک هایی است که در اکثر کافی شاپ ها سرو می شود, سس شکلات که  بعد از پخت بر روی کیک ریخته می شود حالت مرطوب و خیس به کیک میدهد و به همین دلیل به آن کیک شکلاتی خیس میگویند, شما میتوانید این کیک خوشمزه و ساده را به راحتی در منزل تهیه کنید.

مواد اولیه کیک شکلاتی 

تخم مرغ:  3 عدد

آرد:   یک و نیم پیمانه

شکر:   1 پیمانه

شیر:   نصف پیمانه

روغن مایع:    نصف پیمانه

پودر کاکائو:   3 قاشق غذاخوری

بکینگ پودر:   2 قاشق چای خوری

 

مواد -اولیه-کیک-خیس-شکلاتی-ساده
طرز تهیه کیک شکلاتی خیس

 

مواد سس کیک شکلاتی خیس:

شیر:   یک و نیم پیمانه

شکر:    نصف پیمانه

روغن مایع:   نصف پیمانه

پودر کاکائو:   3 قاشق غذاخوری

شکلات تلخ یا شیری:    60 گرم

 

 

طرز تهیه کیک شکلاتی خیس کافی شاپی

برای تهیه کیک شکلاتی خیس ابتدا, تخم مرغ و شکر و وانیل را درون یک ظرف بریزید و با همزن به خوبی هم بزنید تا با هم مخلوط و میکس شود و به رنگ کرمی شود.

سپس شیر را اضافه کره و به خوبی هم بزنید بعد از آن روغن را اضافه کنید و مجدد دوباره هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شده و یکدست شود.

در مرحله بعد آرد, بکینگ پودر, پودر کاکائو را با هم ترکیب کرده و 2 الی 3 مرتبه الک کنید, اینکار باعث میشود تا کیک کیفیت و بافت بهتری پیدا کند, سپس در چند مرحله به مواد کیک شکلاتی اضافه کنید و خوب  هم بزنید تا یک مایع یکدست تهیه شود.

یک قالب آماده کنید و کف آن را چرب کنید میتوانید از کاغذ روغنی هم استفاده کنید, سپس مواد کیک شکلاتی خیس را درون قالب ریخته و کمی تکان میدهیم تا حباب های داخل کیک از بین برود.

 

آموزش-کیک-شکلاتی-خیس-حرفه-ای

 

قالب را به مدت زمان 30 دقیقه در دمای 180 درجه سانتی گراد درون فر قرار دهید تا خوب پخته شود, قبل از خارج کردن از فر ابتدا با یک خلال دندان تست کنید اگر مواد کیک به خلال دندان نچسبید کیک شما آماده است.

در مدت زمانی که کیک درون فر است, سس شکلاتی راتهیه کنید, ابتدا درون یک قابلمه کوچک, شیر را با شکر و روغن مایع و پودر کاکائو ترکیب و روی حرارت بگذارید تا جایی که شیر داغ و شکر حل شود, سپس شکلات تلخ را اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات  ذوب شود.

 

 

در انتها وقتی کیک را از فر خارج کردید ابتدا با یک خلال دندان روی کیک سوراخ هایی را ایجاد کنید تا زمان ریختن سس شکلاتی به درون کیک نفوذ کند, سپس سس شکلات را بر روی سطح کیک بریزید به طوری که سطح کیک را بپوشاند و بعد از آن میتوانید برش بزنید و میل کنید.

 

4.5/5 - (6 امتیاز)

‫5 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا