بهترین کیک موز و گردو خانگی خوشمزه

کیک عصرانه موز و گردو کاکائویی

فهرست مطالب

 

کیک موز و گردو یکی از کیک های عصرانه است که در کنار چای و قهوه میل میشود همچنین یک میان وعده مناسب برای کودکان است که میتوانید این کیک خوشمزه برای کودکانتان تهیه کنید و همراه با شیر میل کنند.

در این کیک عصرانه موز و گردو از پودر کاکائو برای خوش طعم تر شدن کیک خانگی استفاده شده است همچنین رنگ و عطر خوبی به کیک میدهد.

در صورتی که پودر کاکائو در دسترس نباشد یا در آشپزخانه موجود نبود و اگر با ذائقه شما جور نباشد میتوانید آن را از دستور تهیه کیک حذف کنید یا مقدار آن را کم کنید.

مواد اولیه کیک موز و گردو

آرد قنادی:  2 لیوان

شکر:   1 لیوان

تخم مرغ:   3 عدد

شیر:    3.4 (سه/چهارم) لیوان

روغن مایع:  1.2 (یک/دوم) لیوان

پودر کاکائو:  3 قاشق غذاخوری

موز:  2 عدد متوسط

بکینگ پودر:  1 قاشق مرباخوری

وانیل:  نوک قاشق چایخوری

گردو خُرد شده:   به مقدار دلخواه

 

کیک-کاکائویی-موز-و-گردو-خوشمزه

 

طرز تهیه کیک عصرانه موز و گردو کاکائویی

برای تهیه کیک عصرانه موز و گردو ابتدا, تخم مرغها را شکسته و درون ظرف میریزیم, شکر را اضافه کرده و با همزن دستی یا همزن برقی هم میزنیم تا کاملا با هم مخلوط و کش دار شود, سپس روغن مایع را اضافه میکنیم و دوباره هم میزنیم.

در مرحله بعد شیر را به بقیه مواد کیک موز و گردو اضافه میکنیم و هم میزنیم, پوره موز را اضافه میکنیم و دوباره هم میزنیم تا به خوبی مخلوط و یک مایع یکدست شود.

آرد, پودر کاکائو, بکینگ پودر, وانیل را درون ظرفی جدا با هم ترکیب میکنیم و 2 تا 3 مرتبه الک میکنیم, اینکار باعث میشود تا بافت کیک پنبه ای و کیک به خوبی پف کند.

مواد خشک ترکیبی را مرحله به مرحله به بقیه مواد کیک که در ابتدا تهیه کردیم اضافه میکنیم و با یک لیسک به آرامی هم میزنیم تا با هم مخلوط شوند, در انتها گردوها را اضافه میکنیم و کمی هم میزنیم.

فر را از قبل در دمای 170 درجه سانتی گراد به مدت زمان 15 دقیقه گرم میکنیم, سپس درون یک قالب را چرب میکنیم یا یک کاغذ روغنی کف قالب پهن میکنیم و مواد کیک موز و گردو کاکائویی که از اقبل آماده کردیم, درون قالب میریزیم.

 

 

قالب را درون فر به مدت زمان 45 دقیقه با دمای 175 درجه سانتی گراد قرار میدهیم, قبل از بیرون آوردن کیک از داخل فر ابتدا با یک خلال دندان یا چاقو درون کیک امتحان میکنیم, اگر مواد کیک به آنها نچسبید کیک شما آماده است.

کیک را از درون فر خارج کنید و اجازه دهید کمی سرد شود, سپس میتوانید با سس شکلات که در انتهای مقاله آموزش آن قرار داده شده است, این کیک عصرانه و خوشمزه موز با گردو و پودر کاکائو را تزیین کنید یا به دلخواه از پودر قند یا موز حلقه شده و گردو, کیک را تزیین کنید.

برای درست کردن سس شکلاتی باید 100 گرم خامه را داخل ماکروفر یا روی بخار کتری گرم کنید و تقریبا 50 گرم شکلات خُرد شده به آن اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات با گرمای خامه آب شود, سپس روی کیک بریزید.

نکات مهم کیک پزی در پخت کیک موز و گردو

1. هم زدن تخم مرغها و شکر خیلی در کیفیت کیک تاثیر می گذارد, سعی کنید حداقل 5 دقیقه با همزن دور تند بزنید تا کاملا کرم رنگ و کش دار شود.

2. گردوها را حتما از قبل به آرد آغشته کنید تا ته قالب نرود و نسوزد.

3. این مقدار مواد مناسب قالب مستطیل حدود 12 در 25 یا قالب گرد به قطر 20 سانتی متر می باشد .

4. لیوان اندازه گیری, منظور همان لیوان فرانسوی دسته دار است.

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا