چطور یک کیک با شیر خوشمزه و ساده درست کنیم؟

کیک ساده با شیر ساده و خانگی

فهرست مطالب

 

کیک با شیر, کیک ساده و خوشمزه خانگی می باشد که میتوانید این کیک را با کمترین مواد تهیه و نوش جان کنید, همچنین میتوانید علاوه بر مواد اولیه این کیک  که با شیر تهیه میشود, به دلخواه خود از دیگر مواد خوراکی مثل کشمش, گردو, شکلات به موادکیک با شیر اضافه کنید.

درست کردن کیک یکی از کارهای سرگرم کننده در خانه می باشد که در هر زمانی میتوان انجام داد به خصوص به عنوان عصرانه در کنار چای یا قهوه میتوانید این کیک خوشمزه درست کنید.

مواد اولیه کیک با شیر

مواد-اولیه-کیک-با-شیر-

شیر:    1.2 (یک/دوم) لیوان

آرد:   2 لیوان

شکر:   1 لیوان

روغن مایع:   1.2 (یک/دوم) لیوان

تخم مرغ:  3 عدد

وانیل:   1.4 (یک/چهارم)  قاشق چایخوری

بکینگ پودر:   2 قاشق مرباخوری

 

 

بهترین طرز تهیه کیک با شیر ساده با پف زیاد

1. ابتدا یک لیوان شکر و نصف لیوان روغن را درون ظرفی مخلوط کرده و با همزن به خوبی هم بزنید تا یکدست و کرم رنگ و غلیظ شود.

2. سپس تخم مرغ ها را مواد کیک با شیر اضافه میکنیم, در هر مرحله, یک عدد تخم مرغ را اضافه کرده و به مدت زمان یک دقیقه با دور متوسط همزن هم میزنیم, در انتها وانیل را اضافه میکنیم.

 

کیک-با-شیر-اسفنجی-خانگی

 

3. آرد و بکینگ پودر را مخلوط کرده و الک میکنیم, سپس مخلوط آرد و بکینگ پودر الک شده را کم کم به مواد کیک اضافه میکنیم و نصف لیوان شیر را در دو مرحله همراه آرد به بقیه مواد کیک اضافه میکنیم.

4. فر را از قبل به مدت زمان 10 دقیقه گرم میکنیم, قالب کیک با روغن مایع چرب کرده و مواد کیک با شیر را داخل آن بریزید, سپس به مدت زمان 40 دقیقه در دمای 180 درجه سانتیگراد درون فر قرار دهید تا کاملا پخته شود.

 

 

نکته آشپزی کیک با شیر

کیک را بلافاصله بعد از اینکه از فر خارج کردید, از قالب خارج نکنید زیرا ممکن است کیک شیر نصف شود.

 

کیک-ساده-با-شیر-به-روش-خانگی-خوشمزه

 

وقتی کیک درون قالب ریختید میتوانید از خوراکی هایی مثل کشمش یا گردو و بادام و شکلات بر روی مواد کیک ریخته و کمی مخلوط کنید تا در زمان پخت ته نشین نشوند و طعم بهتری داشته باشد.

برای اینکه مطمئن شوید کیک ساده با شیر کاملا پخته شده است از یک خلال دندان تمیز یا چاقو یا انتهای قاشق استفاده کنید.

 

5/5 - (15 امتیاز)

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا