ساده ترین طرز تهیه کیک با ماست به جای شیر

کیک با ماست شیرین و پف زیاد

فهرست مطالب

 

کیک ماست شیرین, از انواع کیک های خوشمزه که با کمترین و ساده ترین مواد تهیه می شود, ماده غذایی اصلی در این کیک, ماست شیرین می باشد, همچنین میتوانید به دلخواه خود در این کیک, کشمش, شکلات تیکه ای, گردو و بادام, پودر کاکائو اضافه کنید.

البته توجه شود در مرحله آخر طرز تهیه کیک ماست, زمانی که مواد را درون قالب ریختید, مواد ذکر شده (گردو و شکلات و بادام و…) را اضافه کرده و هم نزنید تا ته نشین نشوند و پخت بهتری داشته باشد.

اگر این کیک را مرحله به مرحله و با توجه به نکاتی که در انتها بیان شده است تهیه کنید, یک کیک خوشمزه و خوشبو , سبک با بافت نرم خواهید داشت, این کیک ساده را معمولا به عنوان کیک عصرانه یا میان وعده یا در مهمانی ها به جای شیرینی استفاده میکنند.

مواد اولیه کیک با ماست

تخم مرغ:  3 عدد

شکر:   1 لیوان

ماست:  1 لیوان

روغن مایع:    1.2 (یک/دوم) لیوان

آرد:   2.5 (دو و نیم) لیوان

پودر هل :   نصف قاشق چای خوری

بکینگ پودر:  1 قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک خانگی با ماست به جای شیر

1.سه عدد تخم مرغ را درون ظرفی بریزید و یک لیوان شکر را اضافه کنید سپس با همزن دستی یا همزن برقی مواد را به خوبی مخلوط کنید تا زمانی که مایع کیک کرم و کش دار شود و شکر به خوبی درون تخم مرغ ها حل شود و یک بافت یکدست و صاف ایجاد کند.

2. یک عدد لیمو را کاملا بشویید تا پوست لیمو تمیز شود, سپس با یک رنده کوچک, پوست لیمو را درون ظرف مواد کیک رنده کنید, پوست لیمو, عطر و طعم بهتری به کیک ماست خواهد داد.

3. نصف لیوان ماست شیرین به مایه کیک اضافه کنید, ماده اصلی این کیک, ماست است که باید حتما شیرین باشد زیرا طعم کیک به ماست بستگی دارد و اگر ماست نیم ترش یا ترش استفاده کنید در طعم و کیفیت اثر خواهد داشت و باعث میشود طعم کیک به ترشی بزند.

4. سپس نصف لیوان روغن و وانیل را اضافه کنید و مواد را به خوبی هم بزنید تا مایه یکدستی ایجاد شود و همه مواد کیک با ماست به خوبی با هم ترکیب شود, میتوانید از وانیل مایع یا پودر وانیل که در اکثر قنادی ها و فروشگاه های لوازم قنادی یافت می شود استفاده کنید.

 

طرز-تهیه-کیک-با-ماست-خانگی

 

5. آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و الک کنید, الک کردن آرد یک نکته مهم در کیک پزی می باشد زیرا الک کردن  باعث میشود ذرات چسبیده آرد از هم جدا شود و هوا بین ذرات قرار بگیرد و به اصطلاح آرد هوادهی میشود و همین امر باعث پخت بهتر کیک و اسفنجی شدن کیک می شود.

6. از هر قالبی که دلخواهتان هست میتوانید استفاده کنید فقط دقت کنید که مایع کیک باید نصف ظرف را پر کند و روی ظرف خالی باشد زیرا در هنگام پخت, کیک پف میکند و اگر قالب را از مواد پر کنید کیک سرریز می شود و ظاهر خوبی نخواهد داشت.

7. فر را از قبل  با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید, اینکار به پخت بهتر کیک کمک میکند, کف قالب را چرب کنید, میتوانید از آرد یا کاغذ روغنی برای کف قالب استفاده کنید, البته این کیک به دلیل وجود روغن مایع ای که دارد به راحتی از قالب جدا می شود اما برای اطمینان و اینکه خیالتان راحت باشد میتوانید از آرد یا کاغذ روغنی استفاده کنید.

 

 

8. سپس مواد را داخل قالب بریزید و قالب را یکبار تکان دهید تا هر گونه حباب بین مواد از بین برود و در زمان پخت, کیک  ماست به صورت یکنواخت بپزد, در همین مرحله میتوانید از کشمش یا گردو, بادام, شکلات استفاده کنید و روی مواد بریزید کمی با قاشق مواد را به داخل مایه کیک با شیر شار دهید تا با مواد مخلوط شود .

9. کیک را درون فر با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 50 دقیقه قرار دهید, بعد از این تایم در فر راباز کنید و با یک چاقو یا نتهای قاشق یا یکی خلال دندان کیک را تست کنید اگر کاملا پخته شده بود و مواد به آن نچسبد کیک شما آماده هست.

نکات شیرینی پزی کیک ماست

× کیک را بلافاصله بعد از پخته شده از ظرف در نیارید چون ممکن است به راحتی در نیاید و کیک شما نصف شود.

× میتوانید آرد را دو الی سه بار الک کنید اینکار باعث میشود کیک ساده ماست بیشتر پف کند.

× مواد کیک را به خوبی هم بزنید تا درون مایه کیک ماست گلوله نباشد و مواد کاملا یکدست شود.

 

5/5 - (7 امتیاز)