دستور پخت کیک شکلاتی بدون شیر و تخم مرغ

کیک شکلاتی بدون شیر و تخم مرغ

فهرست مطالب

 

کیک شکلاتی بدون تخم مرغ و شیر, اگر چه دو ماده مهم تهیه کیک را ندارد اما جایگزین آنها از مواد دیگری استفاده شده است که باعث میشود کیک همچنان عطر و طعم و خوشمزگی کیک های خانگی دیگر را داشته باشد و در عین حال ساده و سریع تهیه شود.

مواد لازم کیک شکلاتی بدون شیر 

آرد نول یا سه صفر:   140 تا 145 گرم (یک پیمانه ارد 125 گرم است)

شکر:    105 گرم (یک دوم پیمانه)

روغن مایع:     65 گرم (یک سوم پیمانه)

آب:     130 گرم (دو سوم پیمانه)

سرکه سفید:    1 قاشق غذاخوری (قابل حذف نیست)

بیکینگ پودر:    1 قاشق مربا خوری

پودر کاکائو:    2 قاشق غذاخوری

وانیل:    1.4 قاشق چای خوری

 

کیک-شکلاتی-بدون-شیر-و-تخم-مرغ-ساده-خانگی

 

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون شیر و تخم مرغ خانگی

مرحله اول, درون یک ظرف, آب, شکر, روغن مایع, سرکه سفید, وانیل میریزیم و با همزن دستی یا همزن برقی فرقی ندارد, هم میزنیم تا زمانی که شکر درون مواد حل شود و به یک مایع یکدست تبدیل شود.

مرحله دوم, آرد, پودرکاکائو, بیکینگ پودر ترکیب کنید و دو بار الک کنید, سپس در دو مرحله به بقیه مواد کیک شکلاتی اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

یک قالب کیک به دلخواه به اندازه های 18 یا 20 سانتی متری آماده کنید و درون آن را با روغن چرب کنید, در صورت تمایل میتوانید کاغذ روغنی کف قالب پهن کنید.

فر را از قبل در درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد به مدت زمان 15 دقیقه گرم کنید, سپس مایع کیک شکلاتی بدون شیر را درون قالب ریخته و با خلال بادام یا پسته میتوانید روی کیک را تزیین کنید.

قالب را درون طبقه وسط فر به مدت زمان 40 دقیقه و 180 درجه سانتیگراد, حرارت فر قرار میدهیم تا کاملا پخته شود.

قبل از بیرون آوردن کیک با یک سیخ چوبی یا چاقو درون کیک فرو برده و اگر کیک پخته بود آن را از داخل فر بیرون بیاورید و اجازه دهید کمی خنک شود, سپس از قالب خارج کرده و درون ظرف کیک خوری قرار دهید و با شکلات مایع یا هر میوه  به دلخواه روی کیک شکلاتی بدون شیر و تخم مرغ را تزیین کنید.

نکته: در صورتی که بخواهید به غیر از فر, کیک را درست کنید باید درجه دمای فر برقی 160 درجه سانتی گراد و درجه دمای توتسر 140 تا 150 درجه سانتیگراد باشد.

 

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا