خوشمزه ترین کیک کدو حلوایی ساده با دارچین

کیک کدو حلوایی بسیار خوشمزه با دارچین

فهرست مطالب

 

کیک کدو حلوایی که بیشتر مناسب فصل پاییز است, کدو حلوایی یا همان کدو تنبل در فصل پاییز بدست می آید و دارای خواص بسیاری است و همین دلیل باعث شده تا کدو تنبل را در پخت انواع کیک به خصوص کیک شب یلدا ایرانی و کیک کدو تنبل کریسمس همچنین در تهیه انواع غذا و دسر استفاده میشود, این میوه طعم شیرین و خوشمزه و بوی خوبی دارد.

مواد اولیه کیک کدو تنبل با دارچین

تخم مرغ:  4 عدد

آرد:   2 پیمانه

روغن:   1 پیمانه

شکر:    2 پیمانه

پوره کدو حلوایی:  425 گرم

دارچین:  1 و 1.2 (یک/دوم) قاشق چایخوری

بکینگ پودر:   2 قاشق چایخوری

نمک:   1 قاشق چایخوری

برای تهیه کرم پنیری

پنیر خامه ای:  226 گرم

کره نرم شده:   1.4 پیمانه (یک/چهارم)

وانیل:  1 قاشق پایخوری

پودر قند: 1 پیمانه و 1.2 (یک/دوم) پیمانه

شیر: 1.3 (یک/سوم) پیمانه

 

 

طرز تهیه کیک کدو حلوایی ساده با دارچین

برای تهیه کیک کدو حلوایی خوشمزه با دارچین, ابتدا تمامی مواد مورد نیاز را آماده کنید, فر را در دمای 180 درجه روشن و بگذارید تا هوای داخل فر گرم شود.

مرحله اول

چهار عدد تخم مرغ و شکر و روغن را درون یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید و با یک همزن با سرعت بالا بزنید تا مواد کرم رنگ و غلیظ شود.

مرحله دوم

پوره کدو حلوایی را اضافه کرده و هم میزنیم, شما میتوانید کدو حلوایی تازه را تهیه کنید, آن را آب پز یا بخار پز کنید سپس درون یک ظرف کدو حلوایی را با یک چنگال له کنید و از پوره کدو حلوایی در تهیه کیک استفاده کنید, در غیر اینصورت پوره کنسرو شده کدو حلوایی در فروشگاه های مواد غذایی یافت می شود.

 

 

مرحله سوم

در ظرفی جداگانه آرد و دارچین و نمک و بکینگ پودر را اضافه کرده و هم میزنیم تا با هم مخلوط شوند, سپس همگی مواد کیک کدو حلوایی را الک میکنیم, الک کردن باعث هوادهی به کیک میشود و پخت کیک بهتر و بافت اسفنجی پیدا میکند.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط آرد را کم کم به مواد کیک کدو حلوایی اضافه کنید, هر بار مقداری از مخلوط آرد را اضافه میکنیم و با دور آهسته همزن برقی یا با همزن دستی هم میزنیم, و ادامه می دهیم تا مواد با هم خوب مخلوط شود.

 

کیک-کدو-حلوایی-ساده-خانگی

 

مرحله پنجم

ظرف مخصوص پخت کیک کدو حلوایی انتخاب کرده و کف ظرف را چرب کنید, میتوانید از هر ظرفی که دلخواه و در دسترس است استفاده کنید, سپس مایع کیک کدو حلوایی را دورن ظرف کیک بریزید و در دمای 350 درجه سانتیگراد به مدت زمان 30 دقیقه  درون طبقه وسط فر قرار دهید تا پخته شود.

با یک خلال دندان داخل کیک کدو حلوایی ساده, تست کنید که مواد به خلال دندان نچسبد, سپس دما را به 325 درجه سانتیگراد کاهش داده و مدت 20 تا 25 دقیقه, پخت ادامه یابد تا پخت کیک کامل شود و دقت کنید هر بار پخت کیک را چک کنید تا نسوزد.

مرحله ششم

پنیر خامه ای, وانیل, کره, پودر قند و شیر را در ظرفی مخلوط و با همزن با دور متوسط کاملا مخلوط میکنیم, سپس مواد خامه پنیری را به دلخواه برای کیک کدو حلوایی تزیین میکنیم.

نکته: بعد از خارج کردن کیک کدو حلوایی از فر زمان بدهید تا کاملا خنک شود.

 

5/5 - (5 امتیاز)

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا