آموزش طرز تهیه کیک یزدی با پف زیاد

کیک یزدی خوشمزه به روش بازاری

فهرست مطالب

 

کیک یزدی یکی از انواع کیک های سنتی و خوشمزه با بافت نرم و اسفنجی و پف زیاد است که دستور پخت آن برای  استان یزد است, به دلیل پخت و طعم خوبی که دارد در تمام شهرهای ایران تهیه و به عنوان یک شیرینی خوشمزه در مهمانی ها و مراسمات مختلف در کنار چای و شیر و نسکافه, از این کیک تهیه و سرو میشود.

مواد اولیه کیک یزدی

تخم مرغ:   3 عدد

شکر:   200 گرم

پودر هل:   1 قاشق چای خوری

روغن:   175 گرم

ماست   120 گرم

گلاب:   30 میلی گرم

عسل:   1 قاشق غذاخوری

آرد:   300 گرم

بکینگ پودر:   2 قاشق مربا خوری

کنجد:  به مقدار دلخواه

 

 

طرز تهیه کیک یزدی سنتی با ماست

برای تهیه این کیک یزدی خوشمزه, ابتدا تخم مرغ و شکر و پودر هل را درون یک ظرف میریزیم و با همزن به خوبی هم میزنیم تا مواد کیک با هم مخلوط شود.

 

 

سپس ماست را به بقیه مواد کیک اضافه کرده و مجدد هم میزنیم تا مواد مخلوط شود, در مرحله بعد, روغن و گلاب اضافه میکنیم و هم میزنیم, عسل را اضافه کرده و مجدد هم میزنیم تا یک مایع یکدست تهیه شود.

آرد و بکینگ پودر را 1 تا 2 بار الک میکنیم,  مخلوط آرد را کم کم به مواد کیک یزدی اصل اضافه میکنیم و هم میزنیم تا مواد کیک یزدی به خوبی با هم ترکیب شوند.

 

کیک-یزدی-با-ماست

 

 

برای تهیه این کیک از قالب های کوچک طرح دار باید استفاده کرد و کف قالبهای کیک یزدی, کاغذ روغنی قرار میدهیم, از مواد کیک داخل قالبها ریخته و روی آن را با کنجد تزیین میکنیم.

در انتها, قالب ها را به مدت 10 دقیقه اول با حرارت 200 درجه و در 10 دقیقه دوم با حرارت 170 درجه قرار دهید تا به خوبی پخته شود و پف کند.

 

5/5 - (3 امتیاز)

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا