طرز تهیه کیک پرتقالی با ماست شیرین بسیار خوشمزه و خانگی

کیک خانگی پرتقالی با ماست شیرین

فهرست مطالب

 

کیک پرتقالی با ماست, یک کیک خوشمزه با بافت نرم و اسفنجی می باشد که به راحتی میتوانید در منزل این کیک خوشمزه را تهیه کنید, این کیک خانگی نیاز به همزن ندارد و درصورت فراهم بودن همه مواد اولیه به راحتی تهیه می شود.

میوه پرتقال دارای خواص بسیاری است در عین حال خوشمزه و در اکثر دسر و نوشیدنی ها و حتی در انواع چاشنی ها از این میوه آبدار, خوشبو و خوش طعم استفاده میکنند.

میتوانید برای تزیین این کیک از سس پرتقالی یا پودر قند استفاده کنید و به عنوان یک میان وعده یا عصرانه در کنار چای میل کنید, همچنین میتوانید در مهمانی ها از این کیک خوشمزه پرتقالی با ماست تهیه و سرو کنید.

مواد اولیه کیک پرتقالی با ماست

تخم مرغ:   3 عدد

شیر:   1 لیوان

روغن مایع:   1 لیوان

شکر:  1 لیوان

آب داغ:   5 قاشق غذاخوری

آرد:   2 لیوان و 1.2(یک/دوم) لیوان

وانیل:   1 قاشق چاسخوری

پرتقال:   1 عدد بزرگ

ماست:   2 قاشق غذاخوری

رنده پوست پرتقال:  1 عدد

بکینگ پودر:   1 قاشق غذاخوری

 

 

طرز تهیه کیک پرتقالی با ماست خانگی

ابتدا در یک ظرف گود یک لیوان شکر میریزیم, پنچ یا شش قاشق غذاخوری آب داغ به شکر اضافه میکنیم, چون از همزن برقی استفاده نمیکنیم, آب باعث می شود که شکر به خوبی در مواد حل شود.

شکر و آب داغ را کمی با همزن دستی هم میزنیم تا مخلوط شوند, سپس سه عدد تخم مرغ را اضافه میکنیم, شیر, روغن, وانیل, دو قاشق غذاخوری ماست, آب پرتقال (یک عدد پرتقال را به دو قسمت تقسیم کرده و با یک چنگال یا وسیله آبگیری پرتقال به صورت دستی آب پرتقال را بگیرید), رنده پوست پرتقال اضافه میکنیم.

توجه کنید از همان پرتقالی که آبمیوه گرفته می شود برای تهیه کیک پرتقالی, میتوانید برای تهیه رنده پوست پرتقال استفاده کنید و نیاز به داشتن دو عدد پرتقال نیست.

تمامی مواد کیک پرتقالی را به خوبی با همزن دستی هم میزنیم تا با یکدیگر مخلوط شده و یک مایع یکدست تهیه شود, سپس ابتدا, آرد و بکینگ پودر را با هم الک کرده (برای بهبود کیفیت  2 تا 3 مرتبه الک کنید) و به بقیه مواد کیک آهسته اضافه میکنیم و دوباره با همزن دستی هم میزنیم تا تمامی آرد با مایع کیک کاملا مخلوط شده و یک مایع صاف و یکدست تهیه شود.

 

کیک-پرتقالی-با-ماست-بدون-شیر

 

یک قالب کیک به دلخواه خود انتخاب کنید و کف قالب و دیواره های قالب را با کره یا روغن مایع کمی چرب کنید و ته قالب کمی آرد بپاشید.

فر را از قبل در دمای 170 درجه سانتی گراد گرم میکنیم, مایع کیک را داخل قالب ریخته و یک بار قالب را تکان میدهیم تا حباب هایی که درون مایع کیک ایجاد شده است از بین برود, سپس قالب کیک را درون فر به مدت 45 الی 50 دقیقه قرار میدهیم تا به خوبی پخته شود.

 

 

توجه کنید بین هر 20 دقیقه وضعیت کیک را چک کنیم, در انتها بعد از خارج کردن کیک از فر ابتدا با فرو بردن یک خلال دندان یا انتهای یک قاشق وضعیت پخت کیک را چک کنیم اگر مواد به آنها نچسبید کیک شما اماده است, بلافاصله بعد از پخت, کیک را از قالب خارج نکنید.

ابتدا کمی فرصت دهید تا کیک کمی خنک شود سپس آن را از قالب خارج کرده و با سس پرتقالی یا سس شکلاتی و پودر قند, پرتقال ورقه ای شده میتوانید تزیین کنید.

 

4.9/5 - (21 امتیاز)

‫3 دیدگاه ها

    1. طرز تهیه این کیک پرتقالی بدون همزن می باشد, اگر میخواهید از همزن برقی استفاده کنید دستور تهیه این کیک متفاوت میشود, برای مشاهده دستور پخت دیگری از کیک پرتقالی میتوانید مقاله مرتبط را مشاهده کنید
      https://hshtpa.ir/%d8%b7%d8%b1%d8%b2-%d8%aa%d9%87%db%8c%d9%87-%da%a9%db%8c%da%a9-%d9%be%d8%b1%d8%aa%d9%82%d8%a7%d9%84%db%8c/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا