خوشمزه ترین دستور پخت کیک کشمشی با ماست عالی

چطور کیک ساده کشمشی با ماست درست کنیم؟

فهرست مطالب

 

کیک کشمشی با ماست شیرین, را میتوانید به راحتی در منزل تهیه کرده و نوش جان کنید, این کیک خانگی بسیار خوشمزه یکی از انواع کیک های پرطرفدار هست که به عنوان عصرانه یا میان وعده تهیه می شود و درکنار چای یا شیر میل میشود.

ترکیبات اصلی این کیک خوشمزه, ماست, همچنین برای تهیه کیک کشمشی از کشمش پلویی استفاده میشود, ماست و کشمش هر دو دارای خواص بسیاری هستند که باعث شده این کیک دارای ارزش غذایی بالایی داشته باشد.

مواد اولیه کیک کشمشی با ماست

آرد:   2 پیمانه

شکر:   1 پیمانه

نمک :  نوک قاشق چایخوری

بکینگ پودر:  2 قاشق چای خوری

تخم مرغ:   3 عدد

ماست:   3.4 (سه/چهارم) پیمانه

روغن:   3.4 (سه/چهارم) پیمانه

کشمش:   1.2 (یک/دوم) پیمانه

آرد برای کشمش:  1 قاشق غذاخوری

گردو:   به مقدار دلخواه

 

 

طرز تهیه کیک کشمشی عالی با ماست برای 6 نفر

ابتدا تخم مرغ, وانیل و شکر را با همزن دستی یا همزن برقی خوب هم بزنید تا مایه ای کرمی و کشدار شود, حتما ظرف را دورگیری کنید تا کیک بوی تخم مرغ ندهد.

در مرحله بعد, ماست را اضافه کنید و مجدد هم بزنید تا ماست کاملا با مواد کیک کشمشی مخلوط شود, سپس روغن را اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا یک مایع یکدست تهیه شود.

 

کیک-کشمشی-با-ماست و-کشمش

 

آرد و بکینگ پودر و نمک را دو الی سه بار الک کنید زیرا اینکار باعث میشود تا کیک کشمشی با ماست ما بافت نرم و اسفنجی پیدا کند, سپس مخلوط آرد و نمک و بکینگ پودر را دو مرحله به مواد کیک اضافه کنید و هر بار هم بزنید تا مایع کیک گلوله نشود.

در انتها کشمش ها را به آرد آغشته کرده و با مواد کیک کشمشی اضافه کنید و به آرامی ترکیب کنید تا با مواد مخلوط شود, مقداری گردو برای تزیین کیک بر روی مواد کیک بپاشید و کمی با مواد آغشته کنید.

 

 

فر را از قبل در دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 10 دقیقه گرم کنید سپس یک قالب کیک آماده کنید و داخل قالب کیک کشمشی را با روغن مایع چرب کنید.

قالب کیک را درون فر به مدت 35 تا 40 دقیقه قرار دهید و اجازه دهید کاملا پخته شود, با یک خلال دندان داخل کیک کشمشی ساده با ماست فرو ببرید اگر مواد کیک به خلال دندان نچسبید کیک شما آماده هست, از داخل فر بیرون آورده و اجازه دهید کمی خنک شود سپس از قالب خارج کنید.

 

4.7/5 - (12 امتیاز)

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا