عصاره گوشت خانگی خوشمزه مرحله به مرحله

عصاره گوشت درون شیشه

فهرست مطالب

 

عصاره گوشت یکی دیگر از انواع عصاره است که دارای خوص فراوانی است به خصوص به دلیل داشتن ویتامین گروه B در تقویت و افزایش انرژی در بدن بسیار موثر است, همچنین باعث تقویت سیستم عصبی بدن و سلامت مغز میشود.

از این عصاره گوشت درون شیشه به دلیل داشتن خواص فراوان برای کودکان که کم غذا هستند تهیه میشود همچنین برای افراد سالمند و افرادی که دارای بیماری هستند از این عصاره تهیه و نگه داری میشود, شما همچنین میتوانید برای خوش طعم کردن غذا و غلظت بهتر غذا از این عصاره گوشت استفاده کنید.

مواد اولیه عصاره گوشت 

گوشت:  300 گرم

پیاز خُرد شده:   1 عدد

نمک:   به مقدار دلخواه

طرز تهیه عصاره گوشت خانگی خوشمزه درون شیشه

برای تهیه عصاره گوشت ابتدا, گوشت و پیاز را خرد می کنید, پیاز خرد شده را به همراه نمک به گوشت اضافه می کنیم و درون شیشه ای با درِ فلزی میریزیم.

درِ شیشه را محکم ببندید و در مرکز یک قابلمه قرار دهید, درون قابلمه تا نصف شیشه آب بریزید و اگر شیشه در آب شناور ماند میتوانید یک جسم سنگین روی آن بگذارید و بعد درِ قابلمه را ببندید, قابلمه را روی حرارت بگذارید تا آب جوش بیاید, سپس حرارت را تا کم کنید که آب قابلمه ملایم بجوشد.

 

عصاره-گوشت-خانگی

 

به مدت زمان 2 تا 3 ساعت طول می کشد تا گوشت داخل شیشه بپزد, پس از اینکه گوشت پخته شد, عصاره آن خارج می شود و شیشه را از قابلمه خارج کنید و اجازه دهید سرد شود.

آب را از گوشت جدا کنید و اگر دوست داشتین به آن کمی آبلیمو به عصاره گوشت, اضافه کنید تا طعم خوبی داشته باشد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا