چطور مربای سیب زرد خوشرنگ و خوشمزه درست کنیم؟

مربای سیب زرد بازاری

فهرست مطالب

 

مربای سیب یکی از خوشمزه ترین مرباهای خانگی است, همچنین سرشار از خاصیت, حتما جمله معروف (خوردن یک سیب در روز خود را از رفتن به دکتر بی نیاز کنید) را شنیده اید, این به دلیل خواص سرشار سیب در سلامتی, پوست و مو, سلامت بدن و مغز و قلب و دیگر اعضای بدن می باشد.

مواد اولیه مربای سیب زرد

سیب زرد:  1 کیلوگرم

شکر:  600 گرم

هل:  3 دانه

گلاب:  3 قاشق غذاخوری

آب:   5 لیوان

آبلیمو:   3 قاشق غذاخوری

زعفران:   به مقدار دلخواه

 

 

طرز تهیه مربای سیب زرد خوشمزه و خانگی

برای تهیه این مربای سیب خوشمزه ابتدا, سیب ها را شسته و پوست آنها را میگیریم سپس سیبها را به قطعات کوچکتر و مکعبی با به دلخواه خرد میکنیم و درون یک ظرف میریزیم, 2 لیوان آب اضافه میکنیم و ظرف را روی شعله گاز با حرارت متوسط قرار میدهیم تا سیبها نیم پز شود.

در مرحله بعد 3 لیوان آب را درون قابلمه ای دیگر میریزیم و گلاب و هل و شکر را اضافه میکنیم و اجازه میدهیم تا شکر درون آب حل شود و آب بجوشد و کمی غلیظ شود (قوام بیاید).

 

مربای-سیب-زرد-خانگی-خوشمزه

 

سپس سیب های نیم پز شده را درون قابلمه شربت مربای سیب زرد میریزیم و شعله گاز را کم میکنیم, زعفران را در این مرحله اضافه میکنیم, زعفران باعث خوشرنگ تر شدن مربای سیب و خوشبو و خوش طعم شدن مربا میشود.

سپس 15 دقیقه صبر میکنیم تا به آرامی مربا سیب غلیظ و آماده شود, در انتها آبلیمو را اضافه میکنیم و شعله گاز را خاموش کرده و اجازه میدهیم تا خنک شود.

 

 

ترفندهای آشپزی در تهیه مربای سیب خوشرنگ

با توجه به اینکه مربای سیب زرد بعد از خنک شدن غلظت بیشتری پیدا میکند, بهتر است در زمان پخت زیاد نجوشد تا شربت سفت نشود, سفت شدن بیش از حد شربت مربا باعث میشود تا مربا شکرک بزند.

اضافه کردن آبلیمو به مربای سیب باعث میشود تا مربا شکرک نزد.

اگر سیب کمی ترش بود میتوانید از مقداری بیشتر شکر استفاده کنید.

 

4.5/5 - (15 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا