با طرز تهیه چیز کیک انار یک دسر پاییزی آشنا شوید

چطور دسر چیز کیک انار درست کنیم؟

فهرست مطالب

 

دسر چیز کیک انار یکی از انواع دسرهای پاییزی خوشمزه است که بیشتر در فصل پاییز برای مهمانی ها و دورهمی ها مخصوصا دورهمی شب یلدا (شب چله) درست میشود.

مواد لازم چیز کیک انار

برای پایه و لایه زیرین چیز کیک از بیسکوییت استفاده میکنیم

بیسکویت ساده یا کاکائویی:  170 گرم

کره:   70 گرم

مواد لازم لایه پنیری چیزکیک انار

پنیر خامه ای:   250 گرم

خامه صبحانه:   100 گرم

زرده تخم مرغ:   2 عدد

پودر ژلاتین:   1 قاشق غذاخوری

شکر:   100 گرم

وانیل:   یک چهارم قاشق چایخوری

آب:   یک چهارم لیوان (دسته دار فرانسوی)

مواد لازم رویه چیز کیک انار

ژله انار:   1 بسته

انار دون شده:   به مقدار لازم

آب جوش:    یک و نیم (1.5) لیوان

طرز تهیه دسر چیز کیک انار  با بیسکوییت پتی بور خوشمزه

برای تهیه دسر چیز کیک انار خوشمزه و خانگی ابتدا, بیسکویت خُرد شده و کره ذوب شده را درون یک ظرف مناسب اضافه کنید و هم بزنید, تا بیسکوییت پودر شده و با کره ترکیب شود.

درون یک قالب کمربندی کاغذ روغنی پهن کنید و سپس کف قالب را چرب کنید و بیسکویت پودر شده را درون قالب بریزید, با یک قاشق با پشت یک لیوان بر روی مخلوط بیسکوییت فشار دهید تا سطح آن یکدست شود.

 

 

سپس به مدت زمان بیست دقیقه قالب را درون فریزر یا یک ساعت داخل یخچال قرار دهید, در مرحله دوم مقداری آب به ژلاتین اضافه کنید و بر روی بخار آب کتری قرار دهید و هم بزنید تا ژلاتین درون آب حل شود.

زرده تخم مرغ و شکر, وانیل را 3 دقیقه با دور تند همزن بزنید تا کرم رنگ و کشدار بشود, سپس ژلاتین بنماری شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید, این مخلوط را 5 دقیقه دیگر بر روی بخار کتری بگذارید و مرتب هم بزنید, سپس از روی بخار بردارید و کنار بگذارید.

 

مراحل-پخت-چیز-کیک-انار-خانگی-خوشمزه-یلدا

 

در مرحله سوم, پنیر خامه ای و خامه را با همزن بزنید تا یکدست بشود, سپس موادی که آماده کرده بودیم, ابتدا اجازه میدهیم کمی خنک شود و به صورت گرم (داغ نباشد) اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

در مرحله چهارم, لایه پنیری را بر روی بیسکوییت درون قالب میریزیم و نیم ساعت داخل یخچال قرار میدهیم, سپس یک بسته ژله انار را با یک و نیم لیوان آب جوش به روش بنماری (بخار آب) ترکیب میکنیم تا ژله درون آب حل شود.

در مرحله آخر, قالب چیز کیک انار ر از یخچال بیرون آورده و انارهای دون شده را بر روی لایه پنیری میریزیم, در انتها ژله انار که به دمای محیط رسیده است را اضافه کرده و 4 تا 5 ساعت داخل یخچال قرار میدهیم تا کاملا دسر چیز کیک انار فرم بگیرید و سفت شود.

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا