چگونه دسر مگنولیا موزی درست کنیم؟

دسر مگنولیا موزی لایه ای خوشمزه 

فهرست مطالب

 

دسر مگنولیا موزی یکی از انواع دسرهای مگنولیا است که با میوه موز تهیه میشود و به صورت لایه لایه درون لیوان یا کاسه گود میتوانید این دسر را به راحتی درست کنید و بسیار خوشمزه است.

دسر مگنولیا انواع مختلفی دارد, مگنولیا نسکافه, مگنولیا انبه, مگنولیا کیوی و دسر مگنولیا گردویی و انواع میوه های دیگر که میتوانید متناسب با سلیقه خود درست کنید.

 مواد اولیه دسر موزی مگنولیا

شیر:  1 لیتر

نشاسته:   2 قاشق غذاخوری

آرد:   2 قاشق غذاخوری

زرده تخم مرغ:   1 عدد

شکر:    1 پیمانه سر خالی

وانیل:    1 قاشق چایخوری

خامه 200 میلی لیتری:   1 بسته

بیسکویت پتی بور:   1 بسته

موز:     2 تا 3 عدد

 

 

طرز تهیه دسر مگنولیا موزی یک دسر مجلسی و خوشمزه

برای تهیه این دسر موزی خوشمزه ابتدا, شیر را درون یک ظرف میریزیم و بر روی حرارت شعله گاز قرار میدهیم, سپس نشاسته, آرد, شکر و زرده تخم مرغ را درون ظرف میریزیم و هم میزنیم تا مواد با هم مخلوط شوند و اجازه میدهیم تا شیر بجوشد.

در مرحله بعد بیسکوییت را میتوانید به صورت درسته یا اینکه ابتدا کمی بیسکوییت را پودر کنید و سپس در تهیه دسر مگنولیا موز استفاده کنید.

در این مرحله که شیر جوشید, آن را از روی شعله گاز برمیداریم و خامه و وانیل را اضافه میکنیم و با همزن هم میزنیم تا تمامی مواد ترکیب شده و یک مایع یکدست شود, برای کیفیت بهتر پودینگ میتوانید مایع  پودینگ را درون یک توری یا الک بریزید تا یک مایع صاف و بدون گلوله های ریز از مواد دسر موزی داشته باشید.

 

دسر-مگنولیا-موزی-ساده-خانگی

 

برای آماده سازی دسر میتوانید از یک کاسه گود یا از فنجان بزرگ یا لیوان و هر نوع ظرفی که دلخواه است استفاده کنید, ابتدا مقداری از پودر بیسکوییت را در انتهای ظرف میریزیم, سپس موز را به صورت ورقه ای خرد کرده و بر روی پودر بیسکوئیت میگذاریم و در انتها از پودینگ بر روی موز میریزیم تا کاملا سطح ظرف را پر کند.

 

 

در لایه دوم نیز به همین ترتیب دوباره پودر بیسکوییت میریزیم, موز ورقه ای را بر روی مواد میگذاریم و مقداری از موز را به دیواره ظرف میچینیم, مایع پودینگ را اضافه میکنیم تا لایه دوم را پر کند, برای لایه بعدی به همین ترتیب انجام میدهیم تا کاملا ظرف پر شود.

برای تزیین روی دسر موزی مگنولیا مقداری پودر کاکائو یا موز ورقه ای همچنین میتوانید با ترکیب پودر بیسکوئیت و ورقه های موز تزیین کنید, دسر را چند ساعت درون یخچال قرار دهید سپس میل کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا