حلوای کاراملی با آرد سفید گندم خوشمزه

حلوای کاراملی خانگی خوشمزه با شیر

فهرست مطالب

 

حلوا کاراملی با آرد سفید گندم و آرد نان سنگک تهیه میشود و بسیار خوشمزه هست, به دلیل وجود شیر در تهیه این حلوای خوشمزه طعم متفاوت و رنگ کاراملی این حلوا دارد.

از خواص حلوا میتوان به انرژی زا بودن آن اشاره کرد, از قدیم حلوا را برای رفع خستگی به خصوص از کاچی مخصوص برای تقویت قوای بدن درست میکردند و به دلیل طبع گرم این دسر خوشمزه برای بهبود دردهای مفصلی و درد کمر به خصوص برای مادرانی که تازه زایمان کرده اند مناسب است.

مواد اولیه حلوا کاراملی

اردسفيدقنادی:   1.5(یک و نیم) ليوان

شكر:   ١ ليوان

شير:    ١ ليوان

كره:    ١٠٠ گرم ‌

روغن مايع:     5 قاشق غذاخوری

گلاب:    1.4 (یک/چهارم) لیوان

زعفران دم شده:   به مقدار دلخواه

 

حلوا-کاراملی-مجلسی-با-آرد

 

خوشمزه ترین طرز تهیه حلوا کاراملی با آرد سفید گندم

برای تهیه این حلوا کاراملی خوشمزه ابتدا, شکر را درون یک ظرف بر روی حرارت شعله گاز قرار دهید تا ذوب شود و کاراملی رنگ شود, سپس 50 گرم از کره را اضافه میکنیم و سریع هم میزنیم.

شیر و زعفران را به ترتیب در دو مرحله اضافه میکنیم و هم میزنیم تا کاملا با هم مخلوط شوند, سپس شربت حلوا را کنار میگذاریم.

 

 

در مرحله بعد, آرد را ابتدا الک میکنیم سپس درون تابه با حرارت ملایم به مدت زمان 1 تا 2 ساعت تفت میدهیم تا آرد کاملا سرخ شود.

 

مراحل-پخت-حلوا-کاراملی-با-شیر

 

در این مرحله 50 گرم باقیمانده کره و روغن را اضافه میکنیم و هم میزنیم تا آرد با کره سرخ شود, در انتها شربت حلوای کاراملی خوشمزه را اضافه میکنیم و با حرارت ملایم شعله گاز هم میزنیم تا آرد با شربت مخلوط شده و گلوله ای از آرد درون شربت باقی نماند و غلیظ شود, به طوری که بتوان حلوا را از تابه جدا کرد.

میتوانید این حلوا را درون یک ظرف ریخته و با پودر نارگیل تزیین کنید یا درون نان بستنی های کوچک مخصوص حلوا تزیین کنید.

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا