طرز تهیه کیک تیرامیسو بسیار خوشمزه

کیک تیرامیسو کافی شاپی خوشمزه 

فهرست مطالب

 

کیک تیرامیسو یکی از انواع کیک های خوشمزه است که به عنوان دسر تهیه میشود و معمولا در کافی شاپها سرو میشود, اما میتوانید در منزل هم این کیک خوشمزه را به راحتی درست کنید, تیرامیسو دارای بافت پنبه ای است که طعم و عطر نسکافه و شکلات, آن را به یک دسر بی نظیر تبدیل کرده است.

مواد اولیه کیک تیرامیسو یخچالی

آرد:  یک و یک چهارم لیوان یا 190 گرم

شکر :   1 لیوان یا 200 گرم

شیر:  1.2 لیوان یا 125 گرم

روغن مایع:  1.2 لیوان یا 100 گرم

بکینگ پودر:  2 قاشق چای خوری

تخم مرغ:  4 عدد

پودر کاکائو:  2 قاشق غذاخوری

پودر نسکافه فوری:  1 قاشق غذاخوری

وانیل:  نصف قاشق چای خوری

نمک:  1 قاشق چای خوری

برای مرطوب کردن کیک به نصف پیمانه شیر و یک قاشق غذاخوری نسکافه نیاز است

برای کرم پنیری

خامه قنادی:  250 گرم

پنیر ماسکارپونه یا خامه ی کم نمک:  200 گرم

 

 

طرز تهیه مرحله ای کیک تیرامیسو کافی شاپی

در مرحله اول

ابتدا نسکافه فوری را با شیر ولرم مخلوط می کنید و کنار می گذاریم, سپس تخم مرغ, شکر و وانیل را به مدت 5 دقیقه کامل هم می زنید تا کرمی و کشدار شود.

روغن مایع و مخلوط شیر و نسکافه را به مواد کیک تیرامیسو اضافه کرده و مجددا هم میزنیم تا همه مواد به خوبی با هم مخلوط شوند.

مرحله دوم

در مرحله دوم مواد خشک مثل پودر کاکائو و آرد را سه بار الک می کنیم و مرحله به مرحله به مواد اضافه می کنیم و در هر مرحله به آرامی هم میزنیم تا یکدست شود.

 

کیک-ایتالیایی-تیرامیسو-کافی-شاپی

 

مرحله سوم

یک قالب آماده میکنیم و قالب را چرب و آرد پاشی میکنیم, سپس مواد کیک تیرامیسو را داخل قالب می ریزیم و به مدت 40 الی 50 دقیقه با حرارت 180 درجه در فر قرار می دهیم تا پخته شود.

بعد از سپری شدن مدت زمان تعیین شده, ابتدا یک خلال دندان در مرکز کیک تست میکنیم, اگر کیک پخته بود خلال تمیز و مواد کیک به آن آغشته نیست, نصف لیوان شیر را با یک قاشق غذاخوری نسکافه فوری برای مرطوب کردن کیک روی آن می ریزیم.

مرحله چهارم

برای کرم پنیری روی کیک, ابتدا دقت کنید, حتما خامه قنادی را شب قبل از تهیه کیک تیرامیسو از فریزر خارج کرده و داخل یخجال بگذارید تا از انجماد خارج شود, سپس خامه را حتما درون ظرف شیشه ای یا استیل فرم دهید و به مدت 3 تا 4 دقیقه با دور تند همزن خامه را هم بزنید تا فرم بگیرد.

پنیر ماسکارپونه یا خامه کم نمک را به خامه فرم گرفته اضافه کنید و با همزن هم می زنید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

مرحله پنجم

روی کیک را ابتدا با یک لایه از کرم پنیری می پوشانید, مواد را در قیف یکبار مصرف می ریزید و با ماسوره ساده روی کیک, ماسوره می زنید و بعد پودر کاکائو را روی کرم پنیری الک می کنید.

 

 

4.4/5 - (14 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا