بهترین دستور پخت نان کرمدار خانگی خوشمزه

چطور نان کرمدار خانگی درست کنیم؟

فهرست مطالب

 

نان و طرز تهیه انواع نان خانگی یکی از کارهای آشپزی هست که میتوان در زمان آزاد یا به دلیل علاقه هر زمان که بخواهید آن را درست کنید, عطر و طعم نان خانگی و کیکهای خانگی همیشه فضا را برای یک دورهمی خوب در کنار خانواده و دوستان ایجاد میکند و لحظات خوبی را رقم میزند. نان کرمدار یکی از انواع نان خانگی و شیرین است که میتوانید در منزل به راحتی تهیه کنید و نوش جان کنید.

مواد اولیه نان کرمدار

آرد نان فانتزی:  375 گرم (تقریبا سه پیمانه)

خمیر مایه فوری:   4گرم (۱و نیم ق غ خوری)

شیر ولرم:  275 گرم (تقریبا یک و نیم پیمانه)

شکر:   1.4 پیمانه

کره:  30 گرم

نمک:  1.4 قاشق غذاخوری

 مواد لازم تهیه کرم نان

شیر:  2 لیوان

کره:  10 گرم

آرد: 1 لیوان

شکر:  3.4 لیوان سه چهارم لیوان

وانیل:   نوک قاشق چایخوری

طرز تهیه نان کرمدار خانگی خوشمزه

برای فعال کردن خمیر مایه, ابتدا مایه خمیر را با شیر و کمی شکر مخلوط کنید و اجازه دهید تا چند دقیقه همانگونه بماند تا فعال شود.

نکته : اگر زمان کافی برای تهیه خمیر درست کردن را ندارید, میتوانید از مراکز تهیه نان فانتزی, خمیر نان فانتزی آماده تهیه کنید.

برای تهیه این نان کرمدار خوشمزه ابتدا, آرد و نمک را با هم مخلوط کرده و دو تا سه مرتبه مخلوط آرد را الک میکنیم.

در مرحله اول, شکر, خمیر مایه, شیر ولرم را درون یک ظرف اضافه کرده و مخلوط کنید سپس آرد را کم کم اضافه میکنیم تا خمیر تهیه شود, در این مرحله کره را اضافه کرده و به خوبی ورز میدهیم تا به دست نچسبد.

 

آموزش-نان-کرمدار-خانگی

 

اگر خمیر چسبنده بود میتوانید مقداری آرد به آن اضافه کنید اما بهتر است که با کره اضافه شده خمیر را خوب ورز دهید تا نچسبد زیرا با اضافه کردن زیاد آرد, خمیر سنگین و خراب میشود.

در مرحله دوم, خمیر آماده شده را کنار بگذارید و صبر کنید تا حجم خمیر دو برابر شود و پف کند.

در مرحله سوم, روی یک سطح تمیز شبیه میزکار مقداری آرد میپاشیم و خمیر را از درون ظرف بیرون آورده و روی سطح  یا میز قرار میدهیم.

از خمیر به اندازه دلخواه برش میدهیم و با دست گرد میکنیم و درون سینی قرار میدهیم.

در مرحله چهارم, کرم داخل نان را آماده میکنیم, برای درست کردن کرم نان کرمدار ابتدا, درون یک قابلمه متوسط شیر و شکر را مخلوط کنید و بر روی حرارت متوسط گاز قرار دهید, سپس کره را اضافه کنید و اجازه دهید تا شیر به نقطه جوش برسد.

در این مرحله شعله را کم میکنیم و آرد را  به همراه وانیل کم کم اضافه میکنیم و به خوبی هم میزنیم تا آرد گلوله نشود و مایع کرم یکدست و غلیظ شود.

سپس از روی شعله برداشته و از یک صافی رد میکنیم تا مایع یکدست تهیه شود و در انتها اجازه میدهیم تا مایع کرم خنک شود.

فر را از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم میکنیم, درون سینی فر را با کمی روغن چرب میکنیم, سپس هر چانه خمیر را با مایع کرم پایپ میکنیم (پر میکنیم) و خمیر را میبندیم تا کرم از داخل خمیر در زمان پخت بیرون نریزد.

 

نان-شیرمال-کرمدار-با-فر

 

خمیرهای نان کرمدار را با فاصله از هم, درون سینی که از قبل چرب کرده ایم میگذاریم و سینی را درون فر به مدت زمان 20 تا 30 دقیقه و با درجه حرارت 180 درجه سانتی گراد قرار میدهیم تا کاملا نان پخته شود.

در انتها نان ها را از فر خارج کرده و اجازه میدهیم کمی خنک شود, سپس با پودر قند و انواع پودر مغزها مثل گردو یا پسته و پودر نارگیل میتوانیم نانها را تزیین کنیم.

نکته: همچنین میتوانید برای طلایی شدن روی نانها از مخلوط تخم مرغ و کمی آب بر روی نانها بمالید و به مدت 2 دقیقه از شعله بالایی فر(گریل) برای طلایی شدن روی نانها استفاده کنید.

نکته: در صورت تمایل میتوانید هل هم اضافه کنید .

 

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا