طرز تهیه نان کشمشی خانگی

نان کشمشی بولکی خانگی

فهرست مطالب

 

نان کشمشی ساده یکی از انواع نان خوشمزه و پرطرفدار است که برای تهیه این نان از کشمش استفاده شده هست که دارای ارزش غذایی است و به نان طعم و مزه شیرین میدهد, از این نان کشمشی خوشمزه میتوان در خانه درست کرد و در وعده های صبحانه و عصرانه از این نان خوشمزه نوش جان کرد.

مواد اولیه نان کشمشی

آرد نان فانتزی:   300 گرم

خمیر مایه:   1 قاشق غذاخوری

شکر:   1 قاشق غذاخوری

نمک:   نوک قاشق چایخوری

شیر:    150 گرم

کره:     20 گرم

تخم مرغ:  1 عدد

بادام پرک یا کنجد و کشمش:   به مقدار دلخواه

 

 

طرز تهیه نان کشمشی نرم و خوشمزه 

برای تهیه این نان کشمشی بولکی خوشمزه ابتدا, شیر, خمیر مایه, شکر, تخم مرغ, نمک, گردو و کشمش را با هم مخلوط کنید, سپس آرد را الک کنید و روی مواد نان کشمشی بریزید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.

بعد از اینکه مواد نان کشمشی خوب ترکیب شدند, روی صفحه کار شروع به ورز دادن کنید, بعد از 5 دقیقه کره را اضافه کنید و 10 دقیقه دیگر ورز دهید, سپس روی خمیر را بپوشانید و بگذارید یک ساعت بماند تا پف کند.

 

نان-کشمشی-خانگی

 

بعد از یک ساعت خمیر را بر روی میز کار به چونه 45 گرمی بگیرید, چونه ها را درون سینی با فاصله از هم بچینید سپس بر روی چانه های نان را با پلاستیک بپوشانید و اجازه دهید تا یک ساعت و نیم دیگر خمیر استراحت کند.

 

 

برای رومال نان کشمشی ترکیبی از تخم مرغ, شیر, نمک, زنجبیل, وانیل است که این ترکیب را بر روی سطح خمیر نان ها بمالید و پرک بادام پرک یا کنجد و کشمش بپاشید و در فر با دما ی 240 درجه  سانتی گراد به مدت زمان 20 دقیقه قرار دهید.

 

5/5 - (4 امتیاز)

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا