طرز تهیه بهترین کاپ کیک موز خوشمزه و خانگی

کاپ کیک موز

فهرست مطالب

 

کاپ کیک موز یکی از انواع کاپ کیک های خوشمزه و خانگی است که میتوانید از این کاپ کیک درست کنید و در مراسم ها و جشن تولد و دورهمی ها در کنار چای یا قهوه و شیر میل کنید, همچنین میتوانید کاپ کیک های موزی را با خامه فرم گرفته شده تزیین کنید.

مواد اولیه کاپ کیک موز

آرد:  2 پیمانه

تخم مرغ:  4 عدد

شیر:   3.4 (سه/چهارم) پیمانه

روغن:   3.4 (سه/چهارم) پیمانه

شکر:    1.5 (یک و نیم) پیمانه

موز:   2 عدد

وانیل:   1 قاشق چایخوری

بکینگ پودر:   2 قاشق چایخوری

 

 

طرز تهیه کاپ کیک موزی خانگی

برای تهیه این کاپ کیک خوشمزه ابتدا, تخم مرغ ها, شکر, وانیل درون یک ظرف مناسب ریخته و هم میزنیم تا هر سه مواد با هم مخلوط و کرم رنگ و کش دار شوند.

روغن را به مواد اضافه میکنیم و هم میزنیم, آرد و بکینگ پودر را سه مرتبه الک میکنیم تا اگر آرد رطوبت داشته باشد, خشک شود و کیک بافت عالی داشته باشد.

 

مراحل-آموزش-کاپ-کیک-موزی-خوشمزه

 

 

مخلوط آرد را کم کم, در سه مرحله به بقیه مواد کاپ کیک موز  اضافه میکنیم, و در هر مرحله که آرد را اضافه میکنیم, مقداری از شیر را به مواد کاپ کیک موز اضافه میکنیم و با همزن دستی یا همزن برقی هم میزنیم تا مواد کاپ کیک به خوبی با هم مخلوط شوند.

 

 

در انتهای مرحله تهیه کاپ کیک, موز را با یک چنگال درون یک ظرف له میکنیم, موز کاملا له شده را به مواد کاپ کیک موزی اضافه کرده و یک تا دو مرتبه هم میزنیم تا موز با همه مواد ترکیب شود.

فر را از قبل در دمای 175 درجه سانتیگراد به مدت زمان 15 دقیقه گرم میکنیم, از مایه داخل کپسول کاپ کیک ریخته یا با قاشق سوپخوری درون قالب های کوچک کاپ کیک ریخته, سپس درون فر از قبل گرم شده به مدت زمان 45 دقیقه با دمای 140 درجه سانتیگراد قرار میدهیم تا پخته شوند.

 

5/5 - (2 امتیاز)

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا