کاپ کیک شکلاتی مغزدار بسیار خوشمزه برای 6 نفر

خوشمزه ترین کاپ کیکهای شکلاتی مغزدار

فهرست مطالب

 

کاپ کیک شکلاتی مغزدار یکی از بهترین و خوشمزه ترین کاپ کیک ها می باشد که در مهمانی ها, جشن تولد, برای عصرانه, و دیگر مراسمات میتوان تهیه کرد.

معمولا کاپ کیک ها در طعم های مختلف تهیه و برای تزیین از خامه فرم گرفته شده یا همان خامه قنادی, کرم کارامل, گاناش, با تکه هایی از شکلات و انواع میوه ها تزیین میشود.

مواد اولیه کاپ کیک شکلاتی 

تخم مرغ:   2 عدد

روغن مایع:  120 میلی لیتر

شکر:   200گرم

شیر:  120میلی لیتر

مواد-اولیه-کاپ-کیک-فنجونی-شکلاتی

خامه:   1 پاکت

جوش شیرین (میتوانید از بکینگ پودر هم استفاده کنید):   1قاشق چایخوری

آرد:  250گرم

پودر کاکائو:   40 گرم

شکلات چیپسی:  300گرم

 

 

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی با پف زیاد و بسیار خوشمزه

برای تهیه این مافین های شکلاتی خوشمزه, تخم مرغ و شکر را درون ظرفی ریخته و با همزن به خوبی هم بزنید تا مایع یکدست شود, سپس روغن را اضافه میکنیم و دوباره هم میزنیم تا با مواد مخلوط بشود.

خامه را ابتدا کمی هم میزنیم تا نرم شود سپس به بقیه مواد کاپ کیک اضافه میکنیم و مجدد هم میزنیم بعد از آن شیر را اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم تا مواد با یکدیگر مخلوط شود.

در ظرفی آرد و جوش شیرین یا بکینگ پودر و پودر کاکائو را با هم مخلوط میکنیم, برای بهترین شدن کیفیت مخلوط آرد, بهتر است که آن را یک الی دو بار الک کنید.

 

کاپ-کیک-شکلاتی-مغزدار-با-پف-زیاد

 

مخلوط آرد را به آرامی به بقیه مواد اضافه میکنیم و به آرامی هم میزنیم تا تمامی مواد با یکدیگر مخلوط شود و یک مایع یکدست تهیه شود.

شکلات تخته ای را با چاقو به تکه های کوچکتر خُرد میکنیم, سپس همراه با مقداری شکلات های چیپسی به مواد کیک اضافه میکنیم و هم میزنیم , فر را از قبل در دمای 220 درجه سانتی گراد گرم میکنیم.

یک قالب برای مافین های شکلاتی آماده کنید و درون هر قالب کاپ کیک رو ابتدا کمی چرب میکنیم سپس یک ورقه روغنی قرار میدهیم, دو سوم از مواد کاپ کیک شکلاتی را درون قالب ها ریخته و روی آن مقداری شکلات چیپسی قرار میدهیم.

 

طرز-تهیه-مافین-شکلاتی-مغزدار

 

دمای فر را از 220 درجه سانتی گراد به 175 درجه سانتیگراد کاهش میدهیم و قالب کاپ کیک های شکلاتی را درون فر قرار میدهیم و به مدت 15 الی 20 دقیقه زمان میدهیم تا کاملا بپزند و پف کنند.

نکته آشپزی کاپ کیکها

1. در صورتی که از بکینگ پودر به جای جوش شیرین استفاده میکنید, در ابتدا نصف قاشق چای خوری از وانیل به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه کنید.

2. قبل از تهیه کاپ کیک ابتدا تمامی مواد کیک فنجونی یا کاپ کیک  را در دمای اتاق قرار دهید.

 

 

3. بیشتر از دو سوم از قالب را پر نکنید زیرا کاپ کیک شکلاتی پف میکند و اگر بیشتر از مقدار گفته شده مواد داخل قالب ریخته باشید ممکن از از قالب سر ریز کند و شکل خوبی نداشته باشد.

 

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا