پیراشکی دونات پفکی خوشمزه بدون فر

دونات خانگی و بسیار خوشمزه

فهرست مطالب

 

دونات یک نوع پیراشکی بسیار خوشمزه و پر طرفدار است که با مواد اولیه ساده تهیه میشود و بدون فر میتوانید به سادگی این دونات خانگی خوشمزه را درست کنید, این پیراشکی خوشمزه در اکثر کشورها محبوبیت دارد و به اشکال مختلف تهیه میشود.

میتوانید از دونات خوشمزه در کنار چای یا شیر کاکائو گرم در مهمانی ها و دورهمی ها تهیه کنید مخصوصا در بین بچه ها بسیار طرفدار دارد .

مواد اولیه دونات خانگی

آرد:   ۴۰۰ گرم

شیر:    ۱ لیوان

تخم مرغ:   ۲ عدد

شکر:   ۴ قاشق غذاخوری

خمیر مایه:   ۲ قاشق غذاخوری

کره:   ۶۰ گرم

وانیل:   نصف قاشق چایخوری

 

 

طرز تهیه پیراشکی دونات خانگی با شیر خوشمزه بدون فر

برای تهیه این دونات خانگی خوشمزه ابتدا پودر مخمر رو با نصف لیوان شیر ولرم مخلوط کنید و حدود ۳۰ دقیقه در محیط گرم بگذارید تا آماده شود.

تخم مرغ, شکر و وانیل را با هم مخلوط کرده و هم میزنیم, سپس کره ذوب شده را به مواد دونات اضافه میکنیم و هم میزنیم.

در این مرحله بقیه شیر ولرم را اضافه کرده و دوباره هم میزنیم تا مواد به خوبی با هم مخلوط شوند, سپس مایع مخمر آماده را اضافه میکنیم و دوباره هم میزنیم.

آرد را یک تا دو مرتبه الک میکنیم و به آرامی به بقیه مواد دونات خوشمزه اضافه میکنیم و هم میزنیم تا آرد با مواد دونات ترکیب شود.

در مرحله بعد, زمانی که خمیر به غلظت مناسب رسید با دست خمیر را ورز میدهیم تا چسبندگی خمیر از بین برود و یک خمیر منسجم درست شود, دقت کنید اگر مقدار آرد کم بود میتوانید برای کیفیت بهتر خمیر مقداری دیگر اضافه کنید.

 

 

یک ظرف گود انتخاب میکنیم و درون آن را چرب میکنیم و خمیر را داخل ظرف قرار میدهیم و روی ظرف را یک پارچه تمیز قرار میدهیم و به مدت زمان یک ساعت در دمای محیط قرار میدهیم.

پس از اینکه خمیر در مدت زمان معین استراحت کرد, یک بافت خمیری نرم و پف دار و به مقدار کم, چسبنده میشود, خمیر را از درون ظرف خارج کرده و دوباره ورز میدهیم, اگر خیلی خمیر چسبنده بود مقداری آرد اضافه میکنیم.

 

دونات-ساده-خوشمزه-با-شیر

 

در مرحله بعد خمیر را با وردنه کمی باز میکنیم و با قالب های گرد یا هر نوع قالب دلخواه خمیر را قالب میزنیم, خمیرها را به مدت زمان 30 دقیقه دیگر استراحت میدهیم, در این مدت روغن را درون یک تابه گود میریزیم و روی شعله متوسط گاز قرار میدهیم تا روغن داغ شود.

خمیر دونات خانگی را داخل تابه قرار میدهیم تا سرخ شود, زمانیکه یک طرف تابه سرخ شد, دونات ها را برمیگردانیم تا طرف دیگر آن سرخ شود.

در انتها دوناتها را درون یک ظرف قرار داده و با پودر قند و شکلات مایع میتوانید دونات را تزیین کنید و سرو کنید.

 

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا