طرز تهیه کوکی شکلات تلخ رژیمی با چند قلم

کوکی شکلات تلخ رژیمی و خوشمزه

فهرست مطالب

 

کوکی شکلات تلخ یکی از انواع کوکی ها می باشد که بسیار خوشمزه و به دلیل داشتن شکلات تلخ به یک کوکی رژیمی تبدیل شده هست که میتوانید تنها با چند مواد خوراکی ساده آن را در منزل تهیه کنید, برای ورزشکاران و افرادی که در رژیم های لاغری و کاهش وزن هستند این کوکی یک شیرینی مناسب و در عین سادگی خوشمزه است.

مواد اولیه کوکی شکلات تلخ

تخم مرغ:   2 عدد

روغن آفتابگردان:   200 میلی لیتر

پودینگ شکلات تلخ:    1 بسته (128 گرم)

بکینگ پودر:   1 بسته(10گرم)

شکر وانیلی:   1 بسته (5 گرم)

آرد:   360 گرم

شیر:   5 قاشق غذاخوری

شکلات تلخ: 1 قاشق غذاخوری

 

 

خوشمزه ترین طرز تهیه کوکی شکلات تلخ رژیمی

ابتدا تخم مرغ و روغن را درون ظرفی ریخته و خوب مخلوط کنید تا کاملا ترکیب شوند, سپس آرد, پودینگ شکلاتی, وانیل و بکینگ پودر را به بقیه مواد اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا خمیر نرم و یکدست تهیه شود و به دست نچسبد.

از خمیر یک گلوله بردارید و با دست گرد کنید, سپس درون یک سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و خمیر کوکی شکلات تلخ را درون سینی فر با فاصله بچینید.

 

کوکی-شکلات-تلخ-ساده-خانگی

 

فر را از قبل در دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 10 دقیقه گرم کنید, سپس سینی را درون فر قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت 10 دقیقه پخته شوند, ابتدا با یک خلال دندان داخل کوکی فرو برده و اگر مواد کوکی شکلات به آن نچسبید, کوکی ها آماده است.

 

 

در انتها, شکلات تلخ را ذوب کنید و پس از پخت کوکی ها, با قاشق یا قیف بر روی کوکی های شکلات تلخ ذوب شده بریزید, یک ساعت در یخچال قرار دهید تا شکلات سفت شود سپس میل کنید.

 

5/5 - (4 امتیاز)

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا